موضوعات وبسایت : دینی و مذهبی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

ختم سوره الم نشرح برای حاجت

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 20 اسفند 1400 ساعت 07:52

هر روز به طور مداوم جهت وسعت رزق خواندن تأثیر بسزایی دارد به شرط اینکه یک روز فوت نشود و اگر شد قضا نماید. گفته‌اند اگر کسی بخواهد دولتمند گردد و درهای خیر و خوبی برویش باز گردد هر روزی سه بار متصل و در یک مجلس این سوره را با وضو و رو به قبله و با ترت

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بازدید :

زمان تقریبی مطالعه :

تاریخ : يکشنبه 1390/08/08

ختم سوره شعرا

از امام صادق (علیه‌السلام) روایت شده که فرمود: هر کس سوره شعرا را برای برآمدن حاجت بخواند حاجتش برآورده گردد. به شرط اینکه تا چهل روز هر روز یک بار بخواند و چنانچه یک روز فوت شود ختم را از سر بگیرد. این ختم را بسیاری از بزرگان از مجربات شمرده‌اند.

ختم سوره احقاف

در کتاب ختومات قرآن آمده است که هرگاه کسی را گرفتاری پیش آید این سوره مبارکه را سه بار در یک جلسه بخواند از گرفتاری نجات یابد انشاء الله.

ختم سوره والنجم

از امام صادق (علیه‌السلام) روایت شده که فرمود: هر کس این سوره مبارکه را جهت برآمدن حاجتی 21 بار بخواند حاجتش بزودی برآورده گردد انشاء الله.

21 بار خواندن سوره طلاق برای ایجاد محبت و یا ادای قرض نافع است

ختم سوره والذاریات و طلاق و مزمل و الم نشرح

هر روز به طور مداوم جهت وسعت رزق خواندن تأثیر بسزایی دارد به شرط اینکه یک روز فوت نشود و اگر شد قضا نماید.

گفته‌اند اگر کسی بخواهد دولتمند گردد و درهای خیر و خوبی برویش باز گردد هر روزی سه بار متصل و در یک مجلس این سوره ها را با وضو و رو به قبله و با ترتیل یعنی شمرده شمرده و آرام بخواند و بعد حاجت خود را بخواهد برآورده خواهدشد.

آثار و برکات ختم سوره طلاق

ابو بصیر از امام صادق (علیه‌السلام) روایت می کند که:«هر کسی سوره طلاق و سوره تحریم را در فریضه بخواند حق تعالی او را ترس قیامت و در پناه خود گیرد و او را از آتش دوزخ نگه دارد و در بهشتش درآورد ؛ زیرا که این هر دو سوره پیغمبراند.

جهت محبت یا اداء قرض 21 با سوره طلاق را بخواند و جهت وسعت رزق سه بار انشاءلله اثر بخشد .

جهت رفع گرفتاری یک هفته هر شب بعد از نماز عشاء چهار رکعت نماز به جا آورد در هر رکعت یک حمد و 25بار آیه من یتق الله را بخواند.

21 بار خواندن سوره طلاق برای ایجاد محبت و یا ادای قرض نافع است.

ختم سوره واقعه

جهت وسعت روزی اثر عجیب دارد و از مجربات است که تخلف ندارد ولی باید ابتدا آن از شب شنبه به مدت پنج هفته هر شب سه بار بخواند و شب جمعه هشت بار بخواند تا پنج هفته به همین نحو تمام شود ولی قبل از شروع باید در هر شب این دعا را بخواند.«اَللّهُمَّ ارزُقْنا رِزقَاً حَلالاَ واسِعاً طَیِباً مِن غَیرِ کَدّ وَ استَجِب دَعوَتی مِن غَیرِ رَدّ وَ اَعُوذُ بِکَ مِن فَضیحَتی الفَقرِ وَ الدَّینِ وَ ادْفَعْ عَنّی هذَینِ بِحَقِّ الاِمامَینِ السِبطَینِ الحَسَنِ وَ الحُسَینِ عَلَیهِما السَّلام».

ختم سوره عمّ(نبأ)

هر کس سوره عمّ را یک سال هر روز بخواند سال بعد زیارت خانه خدا نصیبش گردد.

ختم سوره واقعه جهت وسعت روزی اثر عجیب دارد و از مجربات است که تخلف ندارد ولی باید ابتدا آن از شب شنبه به مدت پنج هفته هر شب سه بار بخواند و شب جمعه هشت بار بخواند تا پنج هفته به همین نحو تمام شود

ختم سوره واللیل

تا چهل شب هر شب چهل بار خواندن سوره واللیل جهت وسعت روزی اثر عجیب دارد به این ترتیب که هرگاه به آیه «وَ ما لاَِحَد عِندَهُ مِن نِعمَة تُجزْی» برسد این آیه را سه بار تکرار کند.

اما این ختم در صورتی مؤثر است که در این مدت گناهی مرتکب نشود و در خانه هم اسباب گناه نباشد.

ختم سوره والضحی

هر کس چهل بار این سوره مبارکه را پشت سرهم بدون اینکه با کسی صحبتی کند رو به قبله با وضو بخواند و اگر جمعه باشد بهتر است، به هر نیتی که باشد حاجتش برآورده خواهد شد انشاء الله.

ختم سوره القارعة

به جهت برآمدن حاجات مهم 180 بار در یک مجلس خواندن این سوره نافع است.

ختم سوره والشمس

به جهت برآمدن هر مطلب سه روز هنگام طلوع آفتاب سر به سجده نهاده و سه بار این سوره مبارکه را در سجده بخواند همین‌که به این آیه «فَالهَمَها فُجورَها» رسید حاجت خود را مد نظر بیاورد حاجتش برآورده خواهد شد انشاء الله ولی ابتدا از روز چهار شنبه باشد و تا روز جمعه ختم گردد.

ختم سوره الم نشرح

آورده‌اند که هرگاه کسی حاجت مهمی داشته باشد به مدت سه روز هر روز ابتدا هفت بار سوره حمد را بخواند و سپس هشتصد بار صلوات بفرستد، آنگاه هشتاد مرتبه سوره الم نشرح را بخواند و بعد از آن هزار و یک بار سوره قل هو الله احد را بخواند بعد از آن هفت بار دیگر سوره حمد را بخواند و سپس صد مرتبه صلوات بفرستد من ضامنم که سه روز نگذشته مرادش حاصل گردد و نیز خواندن چهل و یک بار سوره الم نشرح جهت وسعت روزی نافع است.

تا چهل شب هر شب چهل بار خواندن سوره واللیل جهت وسعت روزی اثر عجیب دارد به این ترتیب که هرگاه به آیه «وَ ما لاَِحَد عِندَهُ مِن نِعمَة تُجزْی» برسد این آیه را سه بار تکرار کند

ختم سوره قل یا ایها الکافرون

در کتاب عدة الداعی از رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) روایت شده که فرمود: هر کس صبح روز جمعه بعد از نماز صبح و قبل از طلوع آفتاب ده بار این سوره مبارکه را بخواند و بعد صد بار صلوات به این طریق بفرستد «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی النَّبِی الاُْمّیِ مُحَمَّد وَ آلِهِ وَ سَلَّم» هر حاجتی که داشته باشد برآورده خواهد شد. روای می‌گوید من آن را تجربه کردم.

ختم سوره انا انزلنا

به جهت وسعت روزی هر روزی ده مرتبه انا انزلنا خواندن اثر عجیب دارد.

بعضی از علماء و اهل دعا گفته‌اند اگر کسی این سوره را برای هر حاجتی و مطلبی سیصد و شصت بار بخواند حاجتش برآورده گردد.

و به همین تعداد یعنی سیصد و شصت بار خواندن این سوره جهت رفع فقر و تنگدستی و اداء دین از مجربات است.

ختم سوره انفطار

از امام صادق (علیه‌السلام) روایت شده است که هر کس بر خواندن این سوره مداومت نماید و یا در هر کاری و جایی درماند هفتاد بار آن را بخواند نجات یابد و اگر کسی اسیر یا زندانی باشد به همین تعداد بخواند از بند خلاص گردد.

ختم سوره تکویر

و نیز از امام صادق (علیه‌السلام) روایت شده که فرمود: به جهت خلاصی از بلیات بیست و یک بار این سوره را خواندن نافع است.

بخش قرآن تبیان


منابع :

ختوم واذكار

مفاتیح الحاجات

بحار الانوار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر