موضوعات وبسایت : دینی و مذهبی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

یی بی سی

یی بی سی

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 06 آذر 1399 ساعت 16:51

  • _115650511_gettyimages-177187749.jpg

    تایلند آزادی سه بمبگذار ایرانی را تایید کرد

    تایلند تایید کرده سه ایرانی را که در بمبگذاری ناموفق ۸ سال پیش دخیل بودند آزاد کرده. این سه همزمان با آزادی کایلی مور-گیلبرت، پژوهشگر استرالیایی، به ایران بازگشته‌اند.

    تست شخیصت شناسی
    سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
    ۶ ساعت پیش
  • کرونا در جهان؛ آلمان بدنبال تعطیل کردن پیست‌های اسکی

    آلمان به دنبال دستیابی توافقی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا است تا جلوی بازگشایی پیست‌های اسکی را برای کنترل شیوع ویروس کرونا بگیرد. کره جنوبی هم بیش از ۵۰۰ مبتلا به کرونا را در شبانه‌روز گذشته شناسایی کرده که این بیشترین تعداد پس از ماه مارس است.

    ۲ ساعت پیش
  • ترامپ مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی را عفو کرد

    دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مایکل فلین اولین مشاور امنیت ملی خود را عفو کرده است. مایکل فلین به دروغ گفتن به اف بی آی در جریان تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا اقرار کرده بود. اما حامیان آقای فلین او را قربانی یک انتقامجویی سیاسی از سوی دولت اوباما برای نامشروع جلوه دادن دولت ترامپ با طرح ادعاهای غیرمستند تبانی با روسیه می دانند.

    ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۶ نوامبر ۲۰۲۰
  • سه سال جنگ اطلاعاتی ایران و غرب؛ پرونده اسدالله اسدی

    تیر ماه ۱۳۹۷ ماموران امنیتی آلمان اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی را در این کشور دستگیر کردند. اما تحقیقات بی‌بی‌سی فارسی نشان می‌دهد که بازداشت او در واقع یکی از نقاط اوج تقابل نهادهای امنیتی ایران و غرب است که در سه سال گذشته مانند یک "جنگ اطلاعاتی" ادامه یافته است.

    ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰
  • دیگو مارادونا؛ از اسطوره آرژانتینی چه می‌دانیم؟

    شگفت‌انگیز، بدنام، خارق‌العاده، نابغه و شرم‌آور. تمام این صفت‌ها به مارادونا نسبت داده شده اما فارغ از این‌ اوصاف، او نماد فوتبال بود؛ نمادی که البته ترک برداشته بود. مارادونا یکی از مستعد‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ بود. این ستاره آرژانتینی ترکیبی نادر از بازی‌خوانی، اشتیاق، سرعت و تکنیک بود که تماشاگران را مسحور می‌کرد.

    ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰
  • دیگو مارادونا؛ زندگی شگفت‌انگیز اسطوره آرژانتینی در تصویر

    سخت بتوان زندگی اسطوره‌ای مثل مارادونا را با کلمات توصیف کرد. او در زمین فوتبال یک نابغه تمام‌عیار و در خارج از زمین یک چهره جنجالی بود. اما شاید بتوان گوشه‌ای از زندگی او را در این عکس‌ها دنبال کرد: از سرزمین مادری‌اش در آرژانتین تا سفر به ایتالیا و بدست آوردن شهرتی افسانه‌ای. از چشیدن طعم افتخار در جام جهانی تا افولی دردناک به دنبال مصرف مواد مخدر.

    ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰
  • اعضای اصلی تیم سیاست خارجی‌‌ بایدن که هستند؟

    سه نفری که رییس‌جمهوری منتخب آمریکا به عنوان اعضای اصلی تیم سیاست خارجی‌‌اش انتخاب کرده، چندین دهه تجربه دیپلماتیک با خود به کاخ سفید می‌برند، اما سال‌ها خدمت به دولت احتمالا باعث نخواهد شد آن‌ها از انتقادها در امان بمانند.

    ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰
  • کرونا و 'بازار سیاه' خدمات درمانی خانگی در ایران

    شیوع کرونا و کمبود امکانات پزشکی در ایران درمان مبتلایان را در خانه رواج داده است اما با وجود تعرفه و دستورالعمل، ارائه خدمات درمانی خانگی از قواعد بازار سیاه پیروی می‌کند.

    ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰
  • تنهایی در دوران کرونا؛ 'دوست جدیدم ۷۹ سال دارد'

    جدیدترین آمار نشان می‌دهد اکنون بیش از هر زمان دیگری از ابتدای همه‌گیری آدم‌ها احساس تنهایی می‌کنند. با همه محدودیت‌های کووید و زمستانی که از راه می‌رسد چطور می‌توانیم با تنهایی مقابله کنیم؟

    ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰
  • حسین دهقان و نگرانی از حضور نظامیان در انتخابات ۱۴۰۰

    اعلام آمادگی سرتیپ حسین دهقان، مشاور صنایع دفاعی آیت‌الله علی ‌خامنه‌ای، رهبر ایران، برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ موضوع حضور نظامیان در انتخابات این کشور را باز هم داغ‌تر کرد.

    ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۴ نوامبر ۲۰۲۰
  • مهاجرت؛ روایت مرگ خانواده کرد ایرانی در راه بریتانیا

    چندی پیش ویدیویی از یک دختر کرد ایرانی منتشر شد که ماه گذشته همراه خانواده‌اش در راه بریتانیا در کانال مانش غرق شدند. ین ویدیو نشان از عزم خانواده‌ای است که برای آینده‌ای بهتر برای فرزندانشان سفر پر مخاطره ای را شروع کردند. داستان خانواده آنیتا، داستان هزاران خانواده ایرانی است که برای آینده‌ای بهتر و امن‌تر برای فرزندانشان و به خصوص دخترانشان وطنشان را ترک می‌کنند و خطر سفر را به جان می‌خرند.

    ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰
  • پرونده کنشگر زن سعودی به دادگاه 'ضد تروریسم' می‌رود

    خانواده لجین هذلولی کنشگر زندانی سعودی امیدوار بودند با دادگاه روز چهارشنبه، حکم آزادی دخترشان بعد از دوسال زندان صادر شود اما حالا پرونده او به دادگاه مقابله با تروریسم عربستان منتقل شده است.

    ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰
  • جدال تجاری آمریکا و چین؛ چرخش نهایی ترامپ در مقابله با واردات از چین

    دولت ایالات متحده اعلام کرده است که نوار پیچشی بسته بندی پلاستیکی وارداتی از چین مشمول تعرفه گمرکی خواهد شد. این نوارها که از مفتول های نازک فلزی با پوشش پلاستیک ساخته شده برای بستن کیسه های نان یا گره زدن کابل و سیم دستگاه های برقی به کار می رود.

    ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰
  • اولین کشوری که محصولات پریود را مجانی کرد

    اسکاتلند اولین کشور جهان است که محصولات بهداشتی دوران قاعدگی (عادت ماهانه) را برای همگان مجانی کرده است. از این پس دولت محلی اسکاتلند قانونا موظف است تا مطمئن شود تامپون و نوار بهداشتی به طور رایگان برای همه کسانی که به آنها نیاز دارند فراهم شود.

    ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰
  • آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن کیست؟

    حالا کمتر از ۶۰ روز تا مراسم سوگند رئیس‌جمهور بعدی و آغاز به کار او باقی مانده. اما جو بایدن، رئیس جمهور منتخب، از همین حالا قرار است کم‌کم افرادی که برای وزارت‌خانه یا دیگر سمت‌های کابینه‌اش مد نظر دارد، معرفی کند. رئیس‌جمهور منتخب، آنتونی بلینکن را برای وزارت خارجه اعلام کرده است.

    ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰
  • جنت یلین، نخستین وزیر دارایی زن آمریکا کیست؟

    بنابر گزارش رسانه‌های آمریکایی، جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، بنا دارد جنت یلین، رئیس سابق بانک مرکزی را به عنوان وزیر دارایی کابینه خود معرفی کند.

    ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰
  • شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا چیست؟

    شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قو توسط آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است. نمایندگان مجلس دوره دهم گفته بودند این شورا باعث از بین رفتن "دموکراسی نیم‌بند" شده و "بهتر است درب مجلس را ببندیم و بودجه آن را به شورای هماهنگی سران قوا بدهیم".

    ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۴ نوامبر ۲۰۲۰
  • گروه ۲۰ چیست و رهبران جهان در این اجلاس چه می‌کنند؟

    اجلاس گروه ۲۰ متشکل از اقتصادهای بزرگ جهان - ۱۹ کشور به علاوه اتحادیه اروپا - برای اولین بار به میزبانی یک کشور عربی برگزار می شود. امسال این اجلاس که در عربستان سعودی برگزار می شود دستور کار وسیعی را دنبال می کند.

    ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲ نوامبر ۲۰۲۰
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان چیست؟

    دولت ایران دستورالعملی تحت عنوان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری به تصویب رسانده است که بر میزان حقوق بازنشستگان اثرگذار خواهد بود. در این گزارش جزئیات این تغییرات را بخوانید.

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴ اکتبر ۲۰۲۰
  • واکسن کرونا؛ هر آنچه لازم است شما بدانید

    از هفته پیش شرکت‌های داروسازی خبر داده‌اند که نتایج اولیه مرحله سوم کارآزمایی بالینی نشان داده واکسن‌شان در بیش از نود درصد موارد از سرایت کرونا جلوگیری و پاسخ ایمنی ایجاد کرده ‌است. این باعث بحث و سوال‌های زیادی شده است که به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم.

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸ نوامبر ۲۰۲۰
  • گاهشمار نیروهای آمریکایی در افغانستان؛ کی آمدند و کی رفتند؟

    وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه (۲۷ عقرب/آبان) گفت که شمار نیروهای نظامی در عراق و افغانستان هر یک به ۲۵۰۰ کاهش خواهد یافت. در این مطلب نگاهی شده به افزایش و کاهش نیروهای آمریکایی در سال‌های مختلف در افغانستان.

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸ نوامبر ۲۰۲۰
  • آینده کرونا؛ سیر همه‌گیری و سناریوهای احتمالی

    پیش‌بینی رفتار احتمالی ویروس سارس-کرونای-۲، عامل بیماری همه‌گیر و نوظهور کووید-۱۹، منوط به دقت داده‌های گوناگونی‌ست که عمدتا در ماه‌ها و گاه سال‌های اول همه‌گیری بدست می‌آیند. با این حال با توجه به برخی شواهد حاضر و الگوی‌ همه‌گیری‌های ویروسی کم‌وبیش مشابه پیشین، چند سناریو امکان‌پذیر است. ابتدا شواهد موجود را بررسی بعد سناریوها را مطرح می‌کنیم.

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹ نوامبر ۲۰۲۰
  • سرماخورده‌ام، آنفلوآنزا گرفته‌ام یا کرونا؟

    ویروس‌های متفاوتی عامل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا هستند ولی این بیماری‌ها علائم مشابهی دارند که تمایزشان می‌تواند سخت باشد. اما در مورد این بیماری‌ها که ممکن است در ماه‌های آینده به آنها مبتلا شویم، باید چه نکاتی را بدانیم؟

    ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰
  • سکس و ویروس کرونا؛ آنچه باید بدانید

    آیا ویروس کرونا به از طریق روابط جنسی نیز منتقل می‌شود؟ شاید خیلی‌ها به این پرسش فکر کرده باشند، اما از طرح آن خجالت می‌کشند. دکتر الکس جورج پزشک اورژانس و الیکس فاکس خبرنگار مسائل جنسی به برخی از این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند.

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۳۱ مارس ۲۰۲۰
  • آیا واکسن ۱۰۰ سال پیش می‌تواند جان مبتلایان کرونا را نجات دهد؟

    دانشمندان در بریتانیا آزمایش واکسن ب‌ث‌ژ را آغاز کرده‌اند تا ببینند تا چه حد می‌تواند جان انسان را در برابر ویروس کووید-۱۹ نجات دهد. این واکسن در سال ۱۹۲۱ برای مقابله با بیماری سل تولید شد اما شواهدی در دست است که نشان می‌دهد ممکن است بدن را در برابر عفونت‌های دیگر هم محافظت کند.

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱ اکتبر ۲۰۲۰
  • تلاشی تازه برای گشودن معمای مصونیت به کرونا

    دانشمندان کوشش تازه‌ای را برای شناختن واکنش سیستم ایمنی به ویروس کرونا آغاز کرده‌اند. پژوهشگران در ۱۷ مرکز تحقیقاتی در بریتانیا می‌خواهند به سوالاتی نظیر این پاسخ دهند که مصونیت به کرونا چقدر دوام دارد و چرا شدت این بیماری این‌قدر متغیر است.

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲ سپتامبر ۲۰۲۰
  • راستی‌آزمایی؛ آیا ماسک باعث کاهش اکسیژن‌رسانی و ضعف ایمنی می‌شود؟

    اجباری شدن ماسک و پوشاندن صورت در مکان‌های عمومی مثل فروشگاه‌ها در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و بریتانیا باعث بحث و اختلاف‌نظر شده است و در شبکه‌های اجتماعی هم انعکاس یافته‌اند. گروه راستی‌آزمایی بی‌بی‌سی اطلاعات و ادعاهای غلط و گمراه‌کننده را که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده‌اند بررسی کرده است.

    ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰
  • کاوازاکی چیست؟ کاوازاکی کیست؟ چرا با کرونا نامش سر زبان‌ها افتاده؟

    یک بیماری نادر کودکان که بسیاری از پزشکانی که در زمینه بیماری‌های کودکان کار نمی‌کنند شاید تا پایان دوران کار حرفه‌ایشان حتی یک مورد آن را نبینند، ناگهان در دوران کرونا محل توجه عموم قرار گرفت. اما کاوازاکی چه بیماری‌ای است و چرا نامش این روزها مطرح شده است.

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶ مه ۲۰۲۰
  • انقلاب چیست و انقلابی کیست؟

    با نگاهی به تاریخ ایران بوضوح مشاهده می‌کنیم که سیر تفکر و تغییر در جامعه، از زمان انقلاب مشروطه تا امروز، دچار تغییرات بسیاری شده است. انقلاب سال ۵۷ نیز در همین راستا، دگرگونی دیگری را بر اندیشه، سیاست و فرهنگ ایرانی تحمیل کرد. نقطه عطف کلام بسیاری از منتقدان یا موافقان وضع موجود، "انقلاب" است. این کلمه برای برخی امروز همان سپیدی موعود و برخی دیگر تداعی سیاه‌ترین دوران تاریخی است.

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰
  • بایدن و پایان جنگ افغانستان؛ 'این ترفند تازگی ندارد'

    در این نوشته که برای صفحه ناظران بی‌بی‌سی فرستاده شده، نویسنده معتقد است که جو بایدن مانند روسای سابق جمهوری آمریکا در زمان کارزارهای انتخاباتی خوسته چهره‌ای متفاوت از خود نشان بدهد که به عقیده نویسنده "این ترفند تازگی ندارد".

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰
  • برنامه موشکی ایران؛ دفاع ملی یا تهدید بین‌المللی؟

    برنامه موشکی ایران در دوران جنگ با عراق آغاز شد، با خرید موشک از کشورهای دیگر، اما ایران بعد از جنگ هم پیشبرد برنامه‌ موشکی خود را پیش گرفت و توسعه داد. آیا برنامه موشکی ایران دفاعی است یا تهدیدی بین‌المللی؟

    ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳ ژوئن ۲۰۲۰
  • کرونا در دوران "دوکما"؛ سه روایت از جشن و سوگواری در هند

    سفر از کرالا ایالتی در جنوب هند تا راجستان در شمال غربی این کشور پهناور. در این سفر بخشی از زندگی روزمره مردم هند به تصویر کشیده شده است. در بخشی از سفر شیوع کرونا روال عادی زندگی را مختل کرده است.

    ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰
  • ۱۹۶۸؛ سالی که صدها زن را تسخیر کرد

    وقتی که به چان تی نای تجاوز شد، نه تنها عدالت برایش اجرا نشد کسی با او همدردی هم نکرد. به جایش زندانی شد.

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۴ آوریل ۲۰۲۰

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر