سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

دعای قدح

دعای قدح

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 24 خرداد 1400 ساعت 07:33

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white مریم2918

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

عضویت: 1389/02/03

تعداد پست: 1080

من ختم ها رو انجام میدما.هم دیروز هم امروز.

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white mamane_armin1

عضویت: 1392/08/12

تعداد پست: 273

سلام ختم پنجشنبه و جمعه خونده شد ☺️?

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white دخی2906

مدیر استارتر

عضویت: 1395/07/12

تعداد پست: 3474

فضیلت و خواص سوره نساء مجموعه: داروخانه معنوی فضیلت و خواص سوره نساء این سوره چهارمین سوره قرآن کریم است و ۱۷۶ آیه دارد . سوره نساء از نظر ترتیب نزول،بعد از سوره ممتحنه قرار دارد . همانطور که می دانیم ترتیب کنونی سوره های قرآن مطابق با ترتیب نزول سوره ها نیست . این سوره در مدینه و پس از هجرت نازل شده است. این سوره از نظر تعداد کلمات و حروف طولانی ترین سوره پس از سوره بقره می باشد و نظر به اینکه بحث های فراوانی در مورد احکام زنان در آن آمده ، به سوره نساء نامیده شده است . فضیلت و خواص سوره نساء در فضیلت سوره نساء از پیامبر عظیم الشأن اسلام روایت شده است: «هر کس سوره نساء را قرائت کند، مانند آن است که بر همه مؤمنانی که میراثی بر جای گذاشته اند، صدقه داده است و اجری همانند آزاد کردن بنده به او خواهند داد و از شرک به دور بوده و در مشیّت الهی، از کسانی خواهد بود که خداوند از آنها در گذشته است»1 در کلامی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام آمده است: «اگر فردی سوره نساء را روزهای جمعه تلاوت نماید، از فشار قبر در امان خواهد بود.» 2 شیخ طوسی قرائت سوره نساء را بعد از نماز صبح روز جمعه، مستحب دانسته است.3 آثار و برکات سوره نساء 1) بی میلی نسبت به زندگی کردن در خانه ای از امام صادق علیه السلام روایت شده است که: «هر که سوره نساء را بنویسد و تا چهل روز در خانه اش نگهداری کند و بعد از روز چهلم آن را از منزل خارج کرده و در داخل دیوار بیرونی خانه آن را دفن کند، دیگر کسی زندگی کردن و ساکن شدن در این خانه را دوست ندارد و دیگر بدان رغبت نمی کنند.»4 2) فرو ریختن ترس همچنین از این امام همام روایت شده است که: «اگر سوره نساء را با آب باران بشویند و کسی که خائف و ترسان است از آن بنوشد، به اذن خداوند آرام می گیرد.»5 3) برای پیدا کردن گمشده اگر شخصی چیزی را در زمین دفن کند و بعد جای دقیق آن را فراموش کند و نتواند آن را پیدا کند، آیه 58 سوره نساء را در ظرفی نو بنویسد سپس آن را با آب باران بشوید و در محدوده ای که متاعش را دفن کرده بپاشد، اگر این کار را انجام دهد، به جای دفن آن راهنمایی شده و به آن دست می یابد.

براسلامتی همه ی ادم ها یک صلوات میفرستین؟؟

640d0b17-9b81-4494-aa8a-c7f8ba8803ac.jpgblank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white nazi48

عضویت: 1395/04/30

تعداد پست: 96

ختم امروز انجام شد،،،، التماس دعا

هیچکس به اندازه ی سجاده ی نمازت به تو کمک نمیکند

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white دخی2906

مدیر استارتر

عضویت: 1395/07/12

تعداد پست: 3474

براسلامتی همه ی ادم ها یک صلوات میفرستین؟؟

1825 blank-loading.png?width=728&height=90&crop&bgcolor=whiteblank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white ارتادخت3465

عضویت: 1395/06/20

تعداد پست: 2202

دعای عظیم الشان قدح (( بسیار بسیار مجرب )) یکی از ادعیه بسیار معروف است که از آن به عنوان عظیمترین دعا یاد برده شده است. از رسول الله(ص) روایت شده که فرمودند: آن شبی که خداوند مرا عروج داد . ظرفی سبز رنگ دیدم که به قدرت الهی بدون هیچ آویزه و دستگیره ای، معلق باقی مانده و آسمانها از نور آن پر شده بودند پس از دیدن آن نور ظرف به شگفت در آمدم . پس هنگامی که در پیشگاه پروردگارم حاضر شدم به من خطاب فرمود: ای محمد آن ظرف را دیدی ؟ عرض کردم: بلی یا رب . فرمود: ای محمد ! نور این ظرف را از نور تو آفریدم و با قدرت خویش این دعا را بر آن نگاشتم .رسول الله(ص) فرمودند: هنگامی که از نزد پروردگارم، بازگشتم جبرئیل بسوی من آمد و فرمود: ای محمد آیا آن ظرف را دیدی؟ گفتم: آری . فرمود: آیا آن دعای نوشته شده بر آن را نیز دیدی؟ گفتم: آری برادرم جبرئیل! دیدم . فرمود: ای محمد ! ثواب آن دعا را کسی جز خداوند، نتواند شمارد و ، زبانها از گفتن و ذکر فضایلش، عاجزند . سپس فرمود: ای محمد تو را به دعای نگاشته شده بر این ظرف بشارت می دهم که هر کس حتی اگر یک مرتبه آن را بر قبر مسلمانی ازقبرستان ها تلاوت کند، خداود عذاب را تا روز قیامت از اهل آن قبرستان زایل می گرداند. ای محمد هر کس مُنکر ثواب و اجر این دعا شود، همانا مشرک است چراکه آسمانها تاب تحمل ثواب این دعا را ندارند. و اگر شخص زندانی با اخلاص نیّت، وبا قول صادق این دعا را بخواند، خداوند فرج و گشایش را قسمت او می گرداند. و اگر سفر کرده ای، این دعا را بخواند، هرگز خستگی و دردی را احساس نمی کند ولو هزار فرسنگ را طی کند. و هر کس بر خواندن این دعا مداومت ند و یا آن را به همراه خود داشته باشد، پس برای او مقام و منزلتی عظیم نزد پروردگارش است هرچند که صاحب گناهان بسیاری باشد. و هرکس آن را بخواند، خداوند او را مورد مغفرت خویش قرار داده و حسابرسی و سکرات هنگام مرگ و نیز منکر و نکیر را بر وی آسان می گرداند. و هر کس این دعا را در مقابل دشمنش بخواند، خداوند او را بر دشمن خود غالب کرده و ظفر می دهد و فضایل این دعا هرگز قابل شمارش می باشد . و این دعا چنین است : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ‏ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ بِاسْمِهِ الْمُبْتَدَإِ رَبِّ الْآخِرَةِ وَ الْأُولَى لَا غَایَةَ لَهُ وَ لَا مُنْتَهَى رَبِّ الْأَرْضِ وَ السَّمَاوَاتِ الْعُلَى‏ الرَّحْمنُ‏ عَلَى‏ الْعَرْشِ‏ اسْتَوى‏. لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ وَ ما بَیْنَهُما وَ ما تَحْتَ الثَّرى‏. وَ إِنْ تَجْهَرْ بِالْقَوْلِ فَإِنَّهُ یَعْلَمُ السِّرَّ وَ أَخْفى‏ اللَّهُ عَظِیمُ الْآلَاءِ دَائِمُ النَّعْمَاءِ قَاهِرُ الْأَعْدَاءِ [رَحِیمٌ بِخَلْقِهِ‏] عَاطِفٌ بِرِزْقِهِ مَعْرُوفٌ بِلُطْفِهِ عَادِلٌ فِی حُکْمِهِ عَالِمٌ فِی مُلْکِهِ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ رَحِیمُ الرُّحَمَاءِ- عَالِمُ الْعُلَمَاءِ صَاحِبُ الْأَنْبِیَاءِ غَفُورُ الْغُفَرَاءِ قَادِرٌ عَلَى مَا یَشَاءُ سُبْحَانَ اللَّهِ الْمَلِکِ الْوَاحِدِ الْحَمِیدِ ذِی الْعَرْشِ الْمَجِیدِ الْفَعَّالِ لِمَا یُرِیدُ رَبِّ الْأَرْبَابِ وَ مُسَبِّبِ الْأَسْبَابِ وَ سَابِقِ الْأَسْبَاقِ وَ رَازِقِ الْأَرْزَاقِ وَ خَالِقِ الْأَخْلَاقِ قَادِرٍ عَلَى مَا یَشَاءُ مُقَدِّرِ الْمَقْدُورِ وَ قَاهِرِ الْقَاهِرِینَ وَ عَادِلٍ فِی یَوْمِ النُّشُورِ إِلَهِ الْآلِهَةِ یَوْمَ الْوَاقِعَةِ رَحِیمٍ غَفُورٍ حَلِیمٍ شَکُورٍ الْحَمْدُ لِلَّهِ الرَّبِّ الْعَظِیمِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الْمَلِکِ الرَّحِیمِ الْأَوَّلِ الْقَدِیمِ خَالِقِ الْعَرْشِ وَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِینَ- وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ‏ قَابِلُ التَّوْبَةِ شَکُورٌ حَلِیمٌ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ الْأَوَّلُ الْآخِرُ الظَّاهِرُ الْبَاطِنُ الدَّائِمُ الْقَائِمُ رَازِقُ الْوُحُوشِ وَ الْبَهَائِمِ صَاحِبُ الْعَطَایَا وَ مَانِعُ الْبَلَایَا یَشْفِی السَّقِیمَ وَ یَغْفِرُ لِلْخَاطِئِینَ وَ یَعْفُو عَنِ النَّادِمِینَ وَ یُحِبُّ الصَّالِحِینَ وَ یُؤْوِی الْهَارِبِینَ وَ یَسْتُرُ عَلَى الْمُذْنِبِینَ وَ یُؤْمِنُ الْخَائِفِینَ سُبْحَانَکَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الْکَرِیمُ الْمَعْبُودُ فِی کُلِّ مَکَانٍ تَغْفِرُ الْخَطَایَا وَ تَسْتُرُ الْعُیُوبَ شَکُورٌ حَلِیمٌ عَالِمٌ بِالْحُدُودِ مُنْبِتُ الزُّرُوعِ وَ الْأَشْجَارِ فَالِقُ الْحُبُوبِ صَاحِبُ الْجَبَرُوتِ غَنِیٌّ عَنِ الْخَلْقِ قَاسِمُ‏ الْأَرْزَاقِ عَلَّامُ الْغُیُوبِ أَنْتَ الَّذِی لَیْسَ کَمِثْلِکَ شَیْ‏ءٌ وَ أَنْتَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ شَهِیدٌ أَنْتَ الَّذِی تَعْفُو عَنِ الْمَعَاصِی بَعْدَ أَنْ یَغْرَقَ فِی الذُّنُوبِ أَنْتَ الَّذِی کُلَّ شَیْ‏ءٍ خَلَقْتَهُ یَنْصَرِفُ إِلَیْکَ بِالْمَنْسُوبِ اغْفِرْ لِی خَطِیئَتِی کَمَا قُلْتَ‏ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ‏ وَ أَنْتَ بِوَعْدِکَ صَدُوقٌ نَجِّنِی مِنَ الْهُمُومِ وَ الْغُمُومِ وَ الْکُرُوبِ أَنْتَ غِیَاثُ کُلِّ مَکْرُوبٍ وَ أَنْتَ الَّذِی قُلْتَ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَتِی وَ أَنْتَ بِقَوْلِکَ لَیْسَ بِکَذُوبٍ احْفَظْنِی مِنْ آفَاتِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ هَوْلِ یَوْمِ اللُّحُودِ- وَ لَا تَفْضَحْنِی سَیِّدِی عَلَى رُءُوسِ الْخَلَائِقِ فِی الْیَوْمِ الْمَوْعُودِ اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ لَا ضِدَّ لَهُ وَ لَا نِدَّ لَهُ وَ لَا صَاحِبَةَ لَهُ وَ لَا وَالِدَ لَهُ وَ لَا وَلَدَ لَهُ وَ لَا حَدَّ لَهُ وَ لَا حُدُودَ لَهُ وَ لَا مِثَالَ لَهُ وَ لَا کُفْوَ لَهُ وَ لَا وَزِیرَ لَهُ وَ لَا شَرِیکَ لَهُ فِی مُلْکِهِ أَسْأَلُکَ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ أَنْ تُرِیَنِی فِی مَنَامِی مَا رَجَوْتُ مِنْکَ وَ أَنْ تُکْرِمَنِی بِمَغْفِرَةِ خَطِیئَتِی إِنَّکَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِیرٌ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ یَا حَنَّانُ یَا مَنَّانُ یَا سُبْحَانُ یَا غُفْرَانُ یَا بُرْهَانُ یَا سُلْطَانُ یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ أَشْهَدُ أَنَّ کُلَّ مَعْبُودٍ مِنْ دُونِ عَرْشِکَ إِلَى قَرَارِ أَرْضِکَ بَاطِلٌ غَیْرَ وَجْهِکَ [الْقَدِیمِ‏] الْکَرِیمِ الْمَعْبُودِ [الدَّائِمِ‏] آمَنْتُ بِکَ وَ اسْتَعَنْتُ بِکَ بِحَقِّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَغِثْنِی یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین‏ منبع : مهج الدعوات ص 89 – بحارالانوار ج 92 ص 374

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white ارتادخت3465

عضویت: 1395/06/20

تعداد پست: 2202

ه، نزدِ ساکنانِ آسمانِ، مشهود و قابل دیدن است . هنگامی که شب زود می خوابیم، هنگامی که خودمان بعد از نماز مغرب و عشاء شام میخوریم و میخوابیم یک گنج انتظارمان را میکشد. اول اینکه می توانیم یک تا سه ساعت، خوب فکر کنیم، تجسم کنیم، اشکالات کارمان را پیدا کنیم. از بهترین اوقاتی را که برای تجسم خلاق و برای تصور موفقیت میتوان پیدا کرد قبل از خواب است حدود ساعت 9 تا 11 شب که در بستر هستیم یک سرزمین خاصی است که باید در آن پا گذاشت فرصت خیلی خوبی است که راحت دراز بکشیم و اگر هم دلمان خواست اصلا فکر نکنیم. عدد جادوئی قانون جذب 68 ثانیه است. تمرین 68 ثانیه تصور لمس موفقیت و ثروت و هر چیزی را که آرزویش داریم. به اینکه چگونه می توانیم به موفقیت برسیم را نباید فکر کنیم فقط به اینکه به خودِ موفقیت رسیدیم باید فکر کنیم. خواب میرسد وقتی که باید برسد قبل از خواب، روشن کردنِ قرآن با صدای آهسته تا سحرگاه یک گنج است. با این روش دروازه های دَرکِ قرآن را باز می کنیم و در خواب، آموزش می بینیم. آموزگار خداوند است. نیمه شب بیدار می شویم، وضو میگیریم و حداقل یک رکعت نماز وتر با هفت توحید و دعای آمرزش برای 40 نفر با ذکر اسامی در قنوت، یک نماز شب کامل و قبول شده را رقم میزند. باز به خواب می رویم به زمانی میرسیم که دو ساعت قبل از اذان صبح است و این زمان کلید دیدن خواب های صادقه است با وضو به خواب رفته ایم خیلی عالیه و بعد از مدتی کم کم از ماوراء الطبیعه چیزهائی را خواهیم دید. بعد از سیر در خواب های صادقه قبل از اذان صبح با صدای ساعت تنظیم شده از خواب برمی خیزیم. باز وضو میگیریم و نماز صبح را می خوانیم و حالا وقتی است که دسته دسته فرشتگان سحرگاه از آسمان نازل می شوند و دسته دسته فرشتگان نگهبان شب به آسمان میروند. زود خوابیده ایم و به راحتی می توانیم شروع به دعا خواندن کنیم هر سحرگاه یک دعای جدید را با معنی می خوانیم نگاهی به پنجره می اندازیم و در 5 دقیقه آسمانِ شبِ سیاه، رنگش به آبیِ روشن تبدیل می شود. این برنامه را اگر سه ماه انجام دهیم برای ما موفقیت ها و درآمدهای بزرگی به ارمغان خواهد داشت و کشف و دیدن زیبائی های این برنامه را به شما وامیگذاریم.

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white ارتادخت3465

عضویت: 1395/06/20

تعداد پست: 2202

عقد قرارداد کتبی با خدا دعایی روشمند شده در باز کردن درهای رزق و روزی نویسنده حسین ربیعی انتشار با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع آزاد است از انتشار دهندگان متشکرم. نمونه قراردادی کتبی و زیبا که با خداوند درصدی از درآمد خود را به فقرا انفاق می کنید و به دیوار خانه بیاویزید. ابتدا متن عربی آورده می شود و البته شما می توانید فقط متن فارسی را بنویسید. ابتدای برگه بسم الله الرحمن الرحیم عقد قرارداد فی ما بین الله ذوالجلال و الاکرام خالق السماوات و الأرض و هو العزیز الکریم مع العبد (نام و نام خانوادگی) بإذن الله سبحانه و تعالی أتوجه الی الله و أتقرب الیه به أستعین فی هذه النیه الجمیله بأن أنفق من کل ما احصل من المال إلی الفقراء و المساکین بمقدار (درصد انفاق تان به فقرا را می نویسید مثال 2%) أقدم احترامی و تحیاتی ألی الفقراء و المساکین. یا رب حافظنی و ارزقنی و قونی علی خدمتک و خدمت خلقک. هذا العقد یکون ألی مده (زمان قرار داد مثال شهر واحد) و إذا وسع رزقی إن شاءالله تعالی نفتخر بإن أکثّر النسبه المأویّه. یا الله یا الله یا الله. تاریخ و الأسم العبد نام و نام خانوادگی نمونه عقد قرارداد به زبان فارسی بسم الله الرحمن الرحیم عقد قرارداد فی مابین خداوند بزرگ مرتبه خالق آسمان ها و زمین و اوست عزیز و کریم با بنده ی خدا (نام و نام خانوادگی) بإذن خدای سبحان و تعالی روی می سپارم به خدا و نزدیکی می جویم به او کمک می گیریم از او در این نیت زیبا که می بخشم از تمام آنچه که از مال به دست می آورم به فقرا و مسکینان به مقدار (مثلا 2%) تقدیم میدارم احترام و درودهایم را به فقرا و مسکینان. ای پروردگار، مرا محافظت کن و روزیَم دِه و به من قدرت بده بر خدمتِ به تو و خدمتِ به خَلقِ تو. این قرار داد تا مدت (مثلا یک ماه) برقرار می باشد و اگر به اراده ی خدای بزرگ رزق و روزیِ من وسعت یافت، افتخار می کنم به این که مقدار درصد را افزایش دهم. یا الله یا الله یا الله. امضاء و بنده ی خدا نام و نام خانوادگی و تاریخ. این قرار دارد را هر بار با بهتر شدن اوضاع مالی به مبلغ بیشتر تمدید نمایید و در جائی از خانه به دیوار بیاویزید تا تمام کائنات آن را ببینند. نکته: هر وقت یک مبلغ را بخشش می کنید (مثلا صد هزار تومان) رو به آسمان کرده و بگوئید: خدایا شکرت که یک میلیون تومان وارد زندگیم شد. و حتما عدد را در ده ضرب کنید و آنرا ذکر کنید حتما. این روش بسیار مجرب است. در فرصت بعدی ان شاءالله در مورد دفترچه ی شکرگذاری صحبت خواهیم داشت و اینکه چه اثر عظیمی در بهبود وضعیت مالی شما خواهد داشت.

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white ارتادخت3465

عضویت: 1395/06/20

تعداد پست: 2202

برای حاجت روائی و قبول شدن دعا می بایستی بتوانیم رازها و قوانین پشت پرده ی جهان را کشف کنیم. خداوند هیچ وقت برای بنده هایش شانصی و الکی برنامه نمی دهد تاس نمی اندازد، این جهان را برنامه نویسی کرده است و اگر بدانیم در این نرم افزار چه کدهایی باعث می شود که دعا قبول شده و حاجت روا می شویم می توانید هر بار از این قوانین ثابت در جهان استفاده کنید و حاجت روا شوید. قوانینِ جهان، ثابت هستند همیشه 2 ضربدر 2 باید بشود 4 و یا 201 تقسیم بر 2 باقیمانده را به عدد صفر نمی رساند و کسری بوجود خواهد آمد. گاهی یک کلمه دعا می کنیم برای حاجت سختی، اما به راحتی و باور نکردنی مستجاب می شود و گاهی ده صفحه دعا می خوانیم برای حاجتِ راحتی اما مستجاب نمی شود. چرا؟ چرا؟ جواب نفر اول: حتما خدا صلاح دونسته نشه جواب نفر دوم: حتما من کار بدی کردم قبلا و الان دارم تقاص پس میدم جواب نفر سوم: حتما خدا میخواد که من بعدا بهش برسم نه حالا جواب نفر چهارم: وای آه و وا ویلا من چقدر بنده ی بدی و گناهکاری هستم خاک بر سرم حاجتمو نمیده، منو جادو کردند، رویِ گره ی بختِ من فوت کردند! جواب نفر پنجم: صبح که در راه داشتم میرفتم و کارم انجام نشد چونکه به یه دختره زیرچشمی نگاه کردم و باهاش تخیلاتی کردم (در نیم ثانیه) این مالِ اونه جواب نفر ششم: من از فردا نماز نمیخونم !!! جواب نفر هفتم: این فرد را می خواهم به شما معرفی کنم. و این مقاله درباره ی اوست. کسی که با همه ی افراد بالا دیدگاه و نگرشی متفاوت دارد. این فرد یعنی نفر هفتم کسی است که بار بعدی حتما حاجت روا می شود و نفرات اول تا ششم وضعیت شان فعلا همین طور نامشخص باقی می ماند. او کسی بود که در گذشته در مدت زمان کوتاهی موفقیت هایش چند صد برابر شد به آن چیزهایی که می خواسته رسیده است (به لطف خدای مهربان)، نتایج خیلی خیلی عالی در زندگی اش کسب کرده و به خوبی حاجت هایش را از خداوند می گیرد. او فردی بود که در ابتدای زندگی بسیار فقیر بود و افکارش مانند شش نفر بالا بود. از بیچاره ترین خانواده هایی که در یک اتاق زندگی می کردند و همه بلائی بر سرش آمده بود. در منطقه ای بد آب و هوا شرایط بسیار بسیار سختی را می گذراند. سالها در سختی و فقر زندگی می کرد. اما از وقتی باورهایش را عوض کرد، زندگی اش عوض شد بسیار با شخصیت و ثروتمند شد. از زجر و فلاکت به لذت و شیرینی زندگی رسید. قدرتمند شد و در مقابل خداوند بسیار احساس تواضع می کند و هر چه از خداوند می خواهد خدا به او می دهد. درک می کند که تمام دنیایش و تمام زندگی اش دست خودش است و چقدر این احساس قشنگ است و چقدر به انسان، اعتماد به نفس می دهد و چقدر خدا را باور می کند و دوست دارد که این موفقیت ها برای دیگران هم اتفاق بیفتد و به همه کمک می کند. ببینید عزیزان، ذهن نود درصد مردم جهان برنامه ریزی شده برای فقر و ناکامی. و وقتی ذهن برای فقر و عدم رسیدن به حاجت هایمان برنامه ریزی شود ما در مداری قرار می گیریم که ایده ها، شرایط و امکانات، اتفاقات و افرادی را که می توانند ما را به موفقیت های بیشتری برسانند را نمی توانیم ببینیم. یعنی از لحاظ فرکانسی به آنها دسترسی نداریم. در واقع این باورهای ماست که مدارِ ما را در بی نهایت مداری که در جهان وجود دارد را مشخص می کند و با توجه به باورهایمان ما در مداری قرار می گیریم که باورهای ما را تأیید می کنند. یعنی جهان همواره در حال تأیید باورهایمان است و باورهای بنیادینِ ما را تأیید می کند. اگر باورمان این باشد که حاجت روائی سخت است، ما در مداری قرار می گیریم که در آن شرایط، اتفاقات، افراد، خبرها و رویدادها و چیزهائی است که اثبات میکند حاجت روائی سخت است. اما افرادی که باور دارند که نه این طور نیست و خیلی خیلی هم راحت است و خیلی راحت می شود حاجت روا شد، اصلا همیشه فرصت و کمال برای حاجت روا شدن در حال بیشتر و بیشتر شدن است، آنها در مداری قرار می گیرند که ایده ها، امکانات، شرایط، موقعیت ها و افرادی را به سمت خودشان جذب می کنند که در آن مدار هست که نشان می دهد بله خیلی ها هستند که خیلی راحت حاجت روا می شوند و هر روز هم آگاهی و علم شان به حاجت روائی بیشتر و بیشتر می شود و یک توضیح خیلی مهم هم این است که وقتی میگوئیم که باورهایِ بنیادین، منظور ما این است که افکاری که بسیار زیاد در حال تکرار در ذهن ما هستند، افکاری که زیاد تکرار می شود و در ذهن ما به شکل های مختلف، تبدیل به باور یا همان عقیده می شوند و باورهایِ ما، ما را در مداری قرار می دهند که جهان باورهای ما را تایید و تثبیت می کند و اگر در زندگی در شرایطی هستی که واقعا حاجت روا نمی شوی و واقعا خیلی سخت یک حاجتی را بدست می آوری، فکر نکن که همه ی مردم جهان هم همینطوری هستند، فکر نکن که همه در حال عذاب برای رسیدن به حاجات شان هستند. خیر افرادی هستند که خیلی راحت با یک تلفن حاجت روا می شوند و با یک تلفن هم حاجت های دیگر مردم را حل می کنند و کمک می کنند و خدمتگزاری می کنند و اگر آنها را نمی بینی به این خاطر است که آنها در مدارِ تو نیستند که آن ها را ببینی. به خاطر اینست که از لحاظ فرکانسی به آن ها دسترسی نداری که آنها را ببینی و همه ی این افراد خیلی خیلی زیادند و هر روز آن ها یکدیگر را می بینند. در آن افرادِ بالا که ابتدای مقاله 7 نفر را مثال زدم و باورها و افکارشان را به شما نشان دادم، آن نفرِ هفتم از وقتی که باورهایش را عوض کرد و بر روی خودش شروع کرد به کار کردن، هر روز با انسان هایی سروکار دارد و با آنها صحبت می کند و با آنها مشورت می کند و از آنها ایده می گیرد که قبلا آنها را نمیدید اصلا انها در مدارِ او نبودند و او در گذشته در مدارِ آن شش نفر بود و او در مدار افرادی که حاجت روائی برایشان راحت و آسان است نبود و در فرکانس آن ها نبود و در آن دامنه ی فرکانسی نبود حاجت روایان انجا نبودند جای دیگری بودند، او باورهایش را عوض کرد فرکانسش را عوض کرد مدارش را عوض کرد و الان حاجت روایان و یاورانِ حاجتمندان را می بیند. پس اگر شما الآن در حال بیانِ واقعیت های زندگی خودتان هستید و تمام مشکلات و گرفتاری ها و ناکامی ها را دقیقا واقعیتِ زندگی بیان می کنید خیلی خیلی خوب است که بدانید واقعیتِ زندگی شما، واقعیتِ زندگیِ همسایه یِ بغلِ شما نیست، واقعیتِ زندگیِ برادرِ شما نیست، واقعیتِ زندگیِ بنده نیست، واقعیتِ زندگیِ تو واقعیتِ زندگیِ خودت است و مطمئنآ اگر که باورهایت را عوض کنی همین واقعیت، تغییر می کند و اگر که الان می بینی که برایت شرایط سخت است، مطمئن باش برای افرادِ متفاوتی، شرایط متفاوتی را در حال تجربه هستند و هر آنچه را که تجربه می کنند و به آن واقعیتِ زندگی می گویند در واقع اثباتِ باورها و فرکانس ها و مدارهایشان توسط جهان است. وقتی که شما فرکانس تان عوض می شود جهان، واقعیت های جدیدی را به شما نشان می دهد، واقعیت های متفاوتی را نسبت به واقعیت قبلی تان نشان می دهد و این را خیلی خیلی زود تجربه می کنید، اگر باورهای تان را عوض کنید چیزی در حدود کمتر از 5 سال در مدارِ انسان هایِ همیشه حاجت روا قرار می گیرید بعد از خواندن این مقاله به تغییر باورها فکر خواهید کرد و خواهید پرسید که پس باید شروع کنم پس باید چه کار کرد؟ از آنجا که مقالات را کوتاه می نویسم که باعث خستگیِ شما نشود مقاله ی بعدی در ادامه ی همین موضوع است و پیشنهادم را به شما عرض خواهم کرد که برای تغییر باورهایتان از چه کتاب ها و اساتیدی بهره مند شوید تا فرکانس و مدار شما عوض شود و همیشه و آسان جزوِ حاجت روایان باشید.

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white ارتادخت3465

عضویت: 1395/06/20

تعداد پست: 2202

بخت گشایی بسته شدن بخت نویسنده ی مقاله حسین ربیعی، انتشار با ذکر منبع بلا مانع است. اگر شما باور دارید که بخت تان بسته است باید عرض کنم که درست فکر می کنید اما دیگران نبسته اند شما بسته اید. بخت موقعی بسته می شود که شما اعتقاد پیدا کنید که دیگران می توانند بخت شما را ببندند. وقتی خدا را در وجودتان تضعیف می کنید مسلم است که شیاطین و نیروهای منفی و سحر و جادو را درون خودتان قدرت می دهید. مثلا در مورد جن هم همینطور است برخی اصلا به آن فکر نمی کنند و فکر می کنند که یک چیزی است که در شهرها نیست و فقط در قرآن گفته اند و کاری هم به کار ما ندارند واقعا هم همینطور است و با چنین شخصی کار ندارند اما از شبی که شروع به سرچ کردن در مورد جن کند و عکس سرچ کند و کتاب های سحر و جادو به خانه بیاورد و مرتب برود پشت در اتاق را نگاه کند که آیا چیزی هست یا نه یا دائم تصور کند الان در این تاریکی ها یک موجودی هست که به او نگاه می کند و .... بله برای چنین فردی کم کم جن ها آثار خودشان را نشان می دهند و فرد گرفتار می شود. روزی یک خانم پزشک به بنده گفت از وقتی که یک شب خواهرش داستان های وحشتناک و مستند برایش تعریف کرده دیگر نمی تواند در اتاق تنها بخوابد و شدیدا می ترسد. بنده خدمتشان عرض کردم که اصلا دیگر در این رابطه به دنبال کسب اطلاعات نباشید هر چقدر بیشتر به آن فکر کنید و هر قدر بیشتر در مورد آن بحث کنید، ترس شما کم کم به واقعیت تبدیل می شود پس دیگر در این باره گفتگو نکنید. از این مثالی که خدمت شما عرض کردم شما می توانید از دیگر افراد جامعه سوال کنید که دقیقا از چه وقتی با این مسائل روبرو می شوند همه به شما خواهند گفت که از وقتی که یک شب داستان هایی شنیدم و بعد باور کردم برایم اتفاقاتی افتاد. جهان باور های ما را تایید می کند. در طی دو روز گذشته استادی مهمان بنده بود در دو جلسه ی دو ساعته که بحث ما نجوم بود ایشان در حدود بیش از 40 بار از کلمه ی موکل استفاده کرد خب طبیعی است که جهان موکل را به او نشان بدهد. یک دختر که همه ی باورش این است که بختش را بسته اند به هر کس می رسد می گوید بسته شدن بخت چنین است چنان است و آخر هر نشستی استدلال می آورد که فلانی بختش اینجور بسته شده و هر دختری را به این مسأله مرتبط می کند، دختران دیگر هم از همه جا بیخبر حرف هایش را باور می کنند و بعد که باور کردند خودشان حامل رسالت شریف بسته شدن بخت و اطلاع رسانی در این باره می شوند. بسته شدن بخت هم تقریبا از موقعی قدرت و شکل می گیرد که شما به داستان های بستن بخت گوش کنید و درباره شان بحث کنید. خواهش می کنم از همین امروز هر کس در مورد بسته شدن بخت با شما صحبت کرد شما به هیچ عنوان در این باره با او گفتگو نکنید و بدانید که خداوند راضی به بسته شدن بخت هیچ کس نیست وقتی باور کنید که خداوند نمی تواند جلوی بسته شدن بخت شما را بگیرد چه اتفاقی می افتد؟ خب اگر قرار بود که بخت توسط چهارتا جادوگر بوگندو یا بهتر است بگویم شعبده باز بسته شود پس چرا این همه مراجعات برای گشایش بخت نتیجه ای ندارد؟ اگر قرار است که گره ای انداخته باشند در بین این همه لشکریان دعانویس یکی پیدا نمیشه که این گره ی لعنتی را باز کنه! وقتی این همه دختران تحصیلکرده ی اجتماع ما با تحصیلات فوق لیسانس به بالا حرف از بسته شدن بخت شان می زنند، با خود می گویم خدایا قرن بیست ویکم شده هنوز... چند راهکار خوب و معقول که به نظر بنده بیش از 50 درصد تاثیر دارد: 1- رفتن به کلاس های مشاوره ی قبل از ازدواج: یک مرکز مشاوره به بنده دفترشان را نشان دادند که 70 درصد دخترانی که به کلاس های مشاوره ی قبل از ازدواج می آیند سریع تر ازدواج می کنند. کاملا هم عقلی است زیرا خداوند دختران دانا را که خود را آماده ی ازدواج می کنند بیشتر دوست دارد و دخترانی که نیت دارند فرزندان خوبی تربیت کنند و بدنه ی جامعه ی انسانی را در آینده بسازند خداوند اسباب ازدواج آن ها را بیشتر و بهتر فراهم می کند. 2- انجام فعالیت های اجتماعی: در خانه ننشینند و خود را محدود به چهارتا فامیل و آشنا نکنند. البته قصد ما خودنمایی نیست اما محاسبه ی عقلی و تجارب نشان می دهد رفتن سرکار و انجام فعالیت های بشردوستانه در بخت گشائی تاثیر دارد. 3- نامزدی نیاز نیست تبعات دارد. اگر به هر دلیلی نامزدی بهم بخورد ضربه ی سنگین و انگ اجتماعی بر دختر تحمیل می شود که هر وقت از او سوال کنند ازدواج کردی؟ باید جواب پس بدهد که نامزد کرده بودم و بعد هم دلایل را باید شرح بدهد و از نظر روانی ضربه ی فوق العاده سنگینی است. در نود درصد موارد هم دختر فقط یک قربانی می شود. 4- اگر کسی را دیدید که در مورد بسته شدن بخت حرف میزند لطف کنید باور نکنید زیرا اگر باور کنید نحسی این اندیشه و مطلب به شما روی می آورد شرایط و موقعیت های خوب را به سمت خود جذب کنید ایده های قشنگ را باور کنید تا زندگی بهتر به سمت خود را جذب کنید یک قانون است قانون جذب این را می گوید هر کس غیر از این حرفی را به شما زد حرفش را به صورت باور برای خود درنیاورید چون این حرف را اگر باور کنید به ضرر شماست لطف کنید حرف هایی را بپذیرید که به شما کمک می کند. در مورد بسته شدن بخت حرف نزن در موردش فکر نکن، چون هر چقدر بیشتر در موردش بحث کنی و حرف بزنی، بیشتر آن را باور می کنی و بیشتر آن را به سمت خودت جذب می کنی، هر کس دراین مورد با شما حرف زد بگو شما درست می گوئی و به راهتان ادامه دهید و آن نشست را ترک کنید، اگر فرد به شما گفت که ما دختران روستا بدبختیم و به جائی نمی رسیم بگو شما درست می گوئی خداحافظِ شما. 5- صنایع دستی در ایران و جهان برای هر دختری یک امتیاز بزرگ به شمار می آید و مادر شوهرها معمولا به نمره ی فیزیک و شیمی دخترها کاری ندارند ولی یک صنعت، همیشه و در همه حال یک امتیاز بسیار بزرگ و یک فاکتور انتخاب است داشتن درآمد حتی جزئی یک احترام ویژه برای دختر به همراه دارد. 6- اگر شما معتقد هستید که بختتان بسته شده، درست فکر می کنید زیرا قدرت خداوند را کمتر از سحر می دانید. اگر شما معتقد هستید که خداوند راضی به بسته شدن بخت هیچ بنده اش نیست و از انسان محافظت می کند شما هم درست فکر می کنید زیرا خود را تحت حفظ خداوند قرار داده اید و اگر فکر می کنید تحت حفظ خدا بوده اید و تا کنون ازدواج نکرده اید باید در معیارهای ازدواج تان تجدید نظر نمایید. سرافراز باشید. نویسنده ی مقاله حسین ربیعی، انتشار با ذکر منبع بلا مانع است.

1911 blank-loading.png?width=728&height=90&crop&bgcolor=whiteblank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white ارتادخت3465

عضویت: 1395/06/20

تعداد پست: 2202

با اجازه دخی جان این مطالبو گذاشتم کفتم دیگرانم استفاده کنن. اکه نخاستین بکین تا پاکشون کنم

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white ارتادخت3465

عضویت: 1395/06/20

تعداد پست: 2202

نویسنده ی مقاله حسین ربیعی انتشار با ذکر منبع بلا مانع است آداب توسل یک توسل تا اجابت یک برگه A4 سفید بردارید بالای آن بنویسید بسم الله الرحمن الرحیم توسل نامه ی (نام و نام خوانوادگی) به حضرت (نام حضرت محمد ص یا یکی از ائمه ی اطهار) با سلام صلوات مخصوص آن حضرت را بخوانید(در مفاتیح الجنان صلوات مخصوص 14 معصوم هست) مقداری پول از کیف پول تان جدا کنید هدیه به ان حضرت (تا بعد به مستحق نیازمند صدقه بدهید) حالا درد دل تان را بنویسید در پایان تقاضاهایتان را به صورت مشخص و عدد گذاری شده بنویسید: (نظریه ای خارج از مذهب وجود دارد به عنوان تکنیک هست که 107 آرزویتان را بنویسید) 1- فلان تقاضا برای فلان مشکل 2- فلان آرزو برای چه وقتی 3- ........................... نامه را پلمپ کرده و به آب جاری یا در جائی که کسی نمی داند بگذارید. از مطالب ذیل نیز می توانید استفاده نمائید. اگر کاغذ آ4 را هنوز برنداشته اید این سایت به درد شما نمی خورد جدی عرض کردم برای شما کار نخواهد کرد. مفهوم توسل: توسل‌ واژه‌ای‌ عربی‌ می‌باشد و ریشه‌ آن‌ "وسیله‌" و "وَسْل‌" است‌. مفهومش‌ این‌ است‌ که‌ انسان‌ با شوق‌ و رغبت‌ به‌ سوی‌ مقصدی‌ حرکت‌ کند و مطمئن‌ باشد که‌ با کمک‌ آن‌ می‌تواند به‌ هدف خویش‌ نایل‌ گردد". به‌ بیان‌ روشن‌تر: توسل‌ به‌ معنی‌ گزینش‌ "وسیله‌" است‌ و وسیله‌ در اصل‌ به‌ معنی‌ چیزی‌ یا عملی‌ است‌ که‌ باعث‌ و نزدیکی‌ به‌ دیگری‌ از روی‌ علاقه‌ و رغبت‌ است‌. قرآن‌ می‌فرماید: " یا ایّها الذین‌ آمنوا، اتقوا اللّه‌ و ابتغوا الیه‌ الوسیله‌؛ ای‌ کسانی‌ که‌ ایمان‌ آورده‌اید! تقوا پیشه‌ کنید و وسیله‌ای‌ برای‌ تقرّب‌ به‌ خدا بر گزینید". وسیله‌ای‌ که‌ در آیه‌ ذکر شده‌ و مؤمنان‌ مأمور به‌ "توسّل‌" به‌ آن‌ هستند، مفهومی‌ وسیع‌ دارد شامل‌ هر کار و هر چیزی‌ که‌ باعث‌ نزدیک‌ شدن‌ به‌ پیشگاه‌ مقدس‌ برورد گار شود، می‌گردد که‌ مهم‌ترین‌ آن‌ها بعد از ایمان‌ به‌ خدا و پیامبر (ص‌)، ایمان‌ به‌ ولایت‌ ائمه‌ (ع‌) و اطاعت‌ و پیروی‌ از آن‌ها است‌. آداب‌ و روش‌های‌ توسّل‌ در ذیل‌ به‌ برخی‌ از آداب‌ و روش‌های‌ توسل‌ اشاره‌ می‌شود: 1 ـ توسل‌ و معرفت‌ حرکت‌ به‌ سوی‌ مقصد با شوق‌ و رغبت‌، بدون‌ معرفت‌ و شناخت‌ نمی‌شود. به‌ بیان‌ دیگر: حرکت‌ رغبت‌آمیز به‌ سوی‌ مقصد زمانی‌ رهرو را به‌ مقصد می‌رساند که‌، ملازم‌ با تحقق‌ سه‌ امر باشد: الف‌) "وسیله‌ای‌" که‌ شخص‌ متوسل‌ می‌خواهد به‌ مدد آن‌ و با اطمینان‌ به‌ سمت‌ مقصد حرکت‌ کند، از توانایی‌ و کمالات‌ والا و آرامش بخشی‌ برخوردار باشد. ب‌) توسل‌ جوینده‌، معرفت‌ و شناخت‌ لازم‌ در مورد آن‌ "وسیله‌" و قدرت‌ و منزلتش‌ را داشته‌ باشد. ج‌) فرد متوسل‌، با آگاهی‌ از توانایی‌ و استعدادهای‌ خویش‌ و به‌ کارگیری‌ آن‌ بتواند، شایستگی‌ لازم‌ برای‌ نزد یکی‌ و تقرب‌ به‌ "وسیله‌" و استمداد و استعانت از آن کسب کند.(1) 2 ـ طهارت‌ الف‌) طهارت‌ باطنی‌: گفته‌ شد، توسل‌ به‌ معنی‌ و نزدیک‌ شدن‌ به‌ خدا از راه‌ نزدیک‌ شدن‌ به‌ ائمه‌ (ع‌) و در خواست‌ شفاعت‌ آنان‌ است‌. انسان‌ که‌ قلبش‌ آلوده‌ به‌ گناهان‌ بسیار است‌، تا توبه‌ نکند و با کسب‌ طهارت‌ قلبی‌ و باطنی‌، شایستگی‌ و لیاقت‌ لازم‌ را کسب‌ ننماید، چگونه‌ می‌تواند خود را به‌ ائمه‌ (ع‌) نزدیک‌ کند و توسل‌ جوید و آنان‌ را شفیع‌ خود قرار دهد؟ ب‌) طهارت‌ ظاهری‌: شامل‌ طهارت‌ بدن‌ و لباس،‌ نیز و ضو یا غسل‌ و پوشیدن‌ لباس‌ مناسب‌ و معطر است‌ و به‌ این‌ ترتیب‌ خود را برای‌ بر قراری‌ ارتباط‌ با امامان‌ (ع‌) و توسل‌ به‌ آنان‌ آماده‌ می‌سازید. 3 ـ توجه‌ به‌ تجلیّات‌ ویژه‌ بر اساس‌ آن‌ چه‌ در معارف‌ اسلامی‌ آمده‌ است‌، خداوند هستی‌ را به‌ خاطر چهارده‌ معصوم‌ (ع‌) آفرید و آفرینش‌ را با خلق‌ آنان‌ آغاز کرد، آنان‌ را روح‌ عالم‌ قرار داد. تا انوار آنان‌ بر جهان‌ تجلی‌ دارد، جهان‌ پایدار است‌. فیض‌ ربوی‌ به‌ عالم‌ موجودات‌ جریان‌ می‌یابد و نعمت‌ها ‌ به‌ دست‌ آنان‌ سر ازیر می‌گردد، و همه همّ و غم‌ها، سختی‌ها و مشکلات‌ با توسل‌ به هر یک‌ از آنان‌ و شفاعت‌‌شان‌ بر طرف‌ می‌گردد، لیکن‌ هر یک‌ از آنان‌ مظهر اسم‌ خاص‌ از اسمای‌ حسنای‌ الهی‌ و اسم‌ اعظم‌ می‌باشد. از این‌ رو امام‌ ششم‌، "صادق‌" و امام‌ پنجم‌ "باقر" و امام‌ هفتم‌ "کاظم‌" و امام‌ نهم‌ "جواد" نامیده‌ شده‌اند؛ با این‌ که‌ همه‌ آنان‌ صادق‌ و باقر و کاظم‌ و جواد هستند. بنابر این‌ بهتراست‌ در توسل‌ جستن‌ به‌ چهارده‌ معصوم‌ (ع‌) به‌ نوع‌ مظهریت‌ و تجلیات‌ ویژه‌ توجه‌ شود، صاحب‌ نجم‌ الثاقب‌ می‌نویسد: "در امور معنوی‌ و قلبی‌، مسایل‌ آخرت‌، آمرزش‌ گناهان‌، طلب‌ شفاعت‌ و سعادت‌ و خوشبختی‌ و عاقبت‌ به‌ خیری‌، به‌ پیامبر اکرم‌ (ص‌) فاطمة‌ (س‌) امام‌ حسن‌ و امام‌ حسین‌ و امام‌ باقر و امام‌ صادق‌ و امام‌ هادی‌ و امام‌ حسن‌ عسکری‌ (ع‌) متوسل‌ شوید. در مسایل‌ علمی‌ و کسب‌ معارف‌ الهی‌ به‌ "باب‌ مدینه العلم‌" یعنی‌ امیر‌المؤمنین‌ (ع‌) باید متوسل‌ شد. برای‌ نجات‌ از ستم‌ سلاطین‌، شر دشمنان‌، دفع‌ اذیت‌ و آزار شیاطین‌ جنّی‌ و انسی‌ به‌ امام‌ علی‌ (ع‌) و امام‌ سجاد (ع‌) باید توسل‌ جست‌. برای‌ شفای بیماران‌ به‌ امام‌ موسی‌ بن‌ جعفر توسل‌ جویید. برای‌ رهایی‌ از هرگرفتاری‌ مخصوصاً صحت‌ و سلامتی‌ در سفر به‌ امام‌‌رضا‌(ع‌) متوسل‌ شوید. برای‌ وسعت‌ رزق‌ و روزی‌، و طلب‌ گشایش‌ در امور زندگی‌ و دنیایی‌ به‌ امام‌ جواد (ع‌) متوسل‌ شوید. در هر کاری‌ که‌ انسان‌ احساس‌ کرد فریاد رسی‌ جز خدا ندارد یا در اضطرار و تنگنا قرار گرفت‌، به‌ امام‌ زمان‌ (ع‌) متوسل‌ شود و بگوید: یا مولای‌، یا صاحب‌ الزمان‌، ادرکنی‌. یا مولای‌، یا صاحب‌ الزمان‌، اغثنی‌. یا ابا صالح‌ و یا بقیة‌ اللّه‌، ادرکنی‌. 4 ـ توسل‌ و زمان‌ و مکان‌ در تعیین‌ هر یک‌ از روزهای‌ هفته‌ به‌ نام‌ یکی‌ از معصومان‌ (ع‌) حکمتی‌ نهفته‌ است‌. از این‌ رو توسل‌ جستن‌ به‌ امامان‌ (ع‌) در آن‌ روزهای‌ معیّن‌، امید استجابت‌ دعا را بیشتر می‌کند. ـ روز شنبه‌ به‌ نام‌ پیامبر اسلام‌ (ص‌) ـ یکشنبه‌، امیر المؤمنین‌ (ع‌) و حضرت‌ فاطمه‌ (س‌) ـ دوشنبه‌، امام‌ حسن‌ و امام‌ حسین‌ (ع‌) ـ سه‌ شنبه‌، امام‌ سجاد، امام‌ محمّد باقر و امام‌ جعفر صادق‌ (ع‌) ـ چهار شنبه‌، امام‌ موسی‌ کاظم‌، امام‌ رضا، امام‌ جواد و امام‌ هادی‌ (ع‌) ـ پنج‌ شنبه‌، امام‌ حسن‌ عسکری‌ (ع‌) ـ جمعه‌، امام‌ زمان‌ (ع‌) (بنده یک بار در گذشته هر روز صبح زیارت مخصوص هر امام را از مفاتیح می خواندم پیشرفتی که حاصل نمودم در آن روزها باور کردنی نبود و یک مجرب بدانید! ربیعی) 5 ـ صلوات‌ پیش‌ از توسل‌ جستن‌ حمد و ثنای‌ الهی‌ و نعمت‌های‌ بی‌شماری‌ که‌ خداوند به‌ انسان‌ عنایت‌ کرده‌ ذکر شود، با ذکر گناهان‌ به‌ گناهان‌ و تقصیرات‌ خود اعتراف‌ کرده و خود را مستحق‌ پاداش‌ و بهشت‌ ندانید. سپس‌ بر محمد و آل‌ محمد صلوات‌ بفرستید، امام پنجم‌ از پدرش‌ و از جدش‌ پیامبر اکرم‌، نقل‌ کرده‌ که‌ آن‌ حضرت‌ فرمود: هرکس‌ می‌خواهد به‌ من‌ متوسل‌ شود و من‌ از او شفاعت‌ کنم‌ باید بر اهل‌ بیت‌ من‌ صلوات‌ بفرستید و آنان‌ را (با قول‌ و عمل‌ شان‌) مسرور و خوشحال‌ سازد" در اواخر مفاتیح‌‌الجنان‌ برای‌ هر یک‌ از چهارده‌ معصوم‌ صلوات‌ خاصی‌ ذکر شده‌ است‌. آن‌ صلوات‌ را پیش‌ از شروع‌ دعا بخوانید. 6 ـ ذکر نام‌های‌ مبارک‌ چهارده‌ معصوم‌ (ع‌) رسول‌ اللّه‌ (ص‌) فرمود: "یا جابر! إذا أردتَ أنْ تدعوا اللّه‌ فیَستَجیب‌ لک‌ فادْعه‌ بأسمائهم‌ (اهل‌ بیتی‌) فإنّها أحبّ الاسماء إلی‌ اللّه‌ عزّ وجلّ؛(2) ای‌ جابر، هرگاه‌ خواستی‌ در پشگاه‌ الهی‌ دعاکنی‌ و خداوند نیز دعای‌ شما را مستجاب‌ گرداند، متوسل‌ به‌ اهل‌ بیت‌ من ‌شو و خداوند را به‌ اسمای‌ آنان‌ بخوان‌ که‌ محجوب‌ترین‌ اسم‌ها نزد خدا. اهل‌ بیت‌ من‌ هستند" . 7 ـ سوگند به‌ ائمه‌ معصومین‌ (ع‌) امام‌ صادق‌ (ع‌) فرمود: "برای‌ استجابت‌ دعا، آمرزش‌ گناهان‌ به‌ پنج‌ تن‌ و سایر امامان‌ متوسل‌ شوید و خداوند را به‌ حق‌ آنان‌ سوگند دهید و بگویید: "اللهم‌ إنْ کانتْ ذنوبی‌ قد اخْلقتْ وجهی‌ عندک‌، فإنّی‌ أتوجّه‌ إلیک‌ بوَجْه‌ نبیّک‌، نبی‌ الرحمه‌ و علیّ و فاطمه‌ و الحسن‌ و الحسین‌ و الائمه‌"؛(3) بعد از "والحسین‌" نام‌ بقیه‌ امامان‌ را بگویید: و علی‌ بن‌ الحسین‌ و محمد بن‌ علی‌ و جعفر بن‌ محمد و موسی‌ بن‌ جعفر و علی‌ بن‌ موسی‌ و محمد بن‌ علی‌ و علی‌ بن‌ محمد و الحسن‌ بن‌ علی‌ العسکری‌ و الحجه‌ بن‌ الحسن‌ الصاحب‌ الزمان‌ صلوات‌ الله‌ علیهم‌. در توسل‌ به‌ پیامبر اکرم‌ (ص‌) آن‌ حضرت‌ را به‌ امیر المؤمنین‌ (ع‌) و حضرت‌ فاطمه‌ زهرا و امام‌ حسن‌ و امام‌ حسین‌ (ع‌) سوگند دهید. در توسل‌ به‌ امیر المؤمنین‌ (ع‌) آن‌ حضرت‌ را به‌ پیامبر اکرم‌ (ص‌) و بقیه‌ پنج‌ تن‌ سوگند دهید، و در توسل‌ به‌ سایر امامان‌، سوگند به‌ مادرشان‌ حضرت‌ صدیقه‌ طاهره‌‌(س‌) باعث‌ جلب‌ توجه‌ و عنایات‌ بیشتر ائمه‌ (ع‌) می گردد. مطالب‌ ذکر شده‌ در مورد معنای‌ توسل‌، روش‌ و آداب‌ آن‌ و نکات‌ و شرایطی و ... است که‌ برای‌ توسل‌ باید نظر داشت‌. اما گاهی‌ با همه‌ این‌ اوصاف، دعای‌ انسان‌ بر آورده‌ نمی‌شود. این‌ موضوع‌ مطلب‌ مستقل‌ و جداگانه‌ای‌ است‌ که‌ بحث‌ مفصلی‌ را طلب‌ می‌کند، در عین‌ حال‌ انسان‌ آگاه‌ هیچ‌ گاه‌ از این‌ مسئله‌ نومید نمی‌شود، بلکه‌ در توسل‌ فواید و آثار معنوی‌ بسیاری‌ است‌ که‌ چه‌ بسیار بیش‌تر و برتر از بر آورده‌ شدن‌ دعا است‌. پی نوشت ها: 1. وسایل الشیعه، ج4، ص 1219. 2. بحارالانوار، ج91، ص 21، حدیث 16. 3. همان، ص 20، حدیث 13.

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white دخی2906

مدیر استارتر

عضویت: 1395/07/12

تعداد پست: 3474

ارتا جان ممنوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون خیلی جالب ومفید بود

sm_29.gif

براسلامتی همه ی ادم ها یک صلوات میفرستین؟؟

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white دخی2906

مدیر استارتر

عضویت: 1395/07/12

تعداد پست: 3474

ارتا جان درسته تاپیکو من ایجاد کردم اما متعلق به همه تونه خوشحال میشم مطلب بزارین ممنون

براسلامتی همه ی ادم ها یک صلوات میفرستین؟؟

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white ارتادخت3465

عضویت: 1395/06/20

تعداد پست: 2202

1904 blank-loading.png?width=728&height=90&crop&bgcolor=whiteblank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white mamane_armin1

عضویت: 1392/08/12

تعداد پست: 273

ختم روز شنبه خونده شد ?☺️?

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white SabaJoon2

عضویت: 1394/05/24

تعداد پست: 177

سلام دخی جون من تازه تاپیکتو دیدم واقعا عالیه عزیزم واقعا قران به ادم ارامش میده

sm_29.gifblank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white ارتادخت3465

عضویت: 1395/06/20

تعداد پست: 2202

رازهای استجابت دعا نویسنده ی مقاله حسین ربیعی، انتشار با ذکر منبع بلا مانع است. 1. راز استجابت دعاخویشتن داری است. 2. راز استجابت دعا در این است که هرکاری را با حواس جمع و علاقه انجام دهی. (چه برای خود و چه برای دیگران) 3. راز استجابت دعادر زمان حال زندگی کردن است، ... افسوس گذشته را نخوردن و ترس از آینده نداشتن، گذشته و آینده را در چرخه ذهنی ابدیت رها کن. 4. راز استجابت دعا در آسایش درون است، یعنی آسایش عاطفی ذهنی و معنوی. 5. راز استجابت دعادر دل نبستن است، این را بدان که در حقیقت هیچ چیز و هیچ کس به تو تعلق ندارد. 6. راز استجابت دعادر رضا است، افکار رضایت آفرین را با آگاهی و مشورت با صاحبان خرد، شناسایی کن. 7. راز استجابت دعادر آرزو نداشتن است، این را بدان که شادی در درون تو جای دارد و نه در اشیاء و شرایط خارج از وجود تو . 8. راز استجابت دعا در این است که همه چیز را همانطور که هست بپذیری ، آنگاه با امید و آرامش در جهت بهبودی آن قدم برداری.(پذیرش، خواست، حرکت در راه رسیدن به حاجات) 9. راز استجابت دعا در درک این مطلب است که تو نمی توانی دنیا را تغییر دهی، اما می توانی خودت را تغییر دهی. 10. راز استجابت دعادر دوستی با افراد مثبت است، از معاشرت با افرادی که طبیعتی خالی از صفا و صمیمیت دارند پرهیز کن. 11. راز استجابت دعا در ایجاد آرامش در محیط اطراف خویش است. سجاده ات را همیشه پهن نگه دار و مملو از چیزهای زیبا کن. 12. راز استجابت دعادریک زندگی ساده است، ضروریات زندگی را دوباره برای خود تعریف کن. 13. راز استجابت دعادر یک زندگی سالم است، هر روز ورزش کن، غذای مناسب بخور و نفس عمیق بکش. وقتی سالم باشی، لیاقت بیشتری برای رسیدن به حاجت ها خواهی داشت. 14. راز استجابت دعا در داشتن وجدانی پاک است. 15. راز استجابت دعادر رفتارآزادانه است، رفتاری که برآمده ازخود واقعی ات باشد، نه افکار دیگران. 16. راز استجابت دعا در این است که در تمام مراحل زندگی از حق پیروی کنی. 17. رازاستجابت دعادر غبطه نخوردن به مال دیگران است، این را بدان که آنچه حق توست، هر طور شد خود را به تو خواهد رساند. 18. راز استجابت دعادر گله مند نبودن است، آنچه دنیا به تو می بخشد، در مقابل چیزی است که پیش تر، تو به او بخشیده ای. 19. رازاستجابت دعا در این است که اشتباهات خود را بپذیری و بدانی که فقط خود تو می توانی آنها را به موفقیت تبدیل کنی و جبران گذشته را کنی. 20. راز استجابت دعا در این است که بر نفس درونت غلبه کنی، نه اینکه او را سرکوب کنی. تربیت و تزکیه یا همان تهذیب نفس کنی. (با ترک گناه) 21. راز استجابت دعادر تمرین اراده است، حتی اگر ذهنت به شدت با آن مخالف باشد. 22. راز استجابت دعا در این است که در کارهای خیر شرکت کنی. 23. راز استجابت دعا در این است که به جای توقع خوشحالی از دیگران، خودت آنها را خوشحال کنی. 24. راز استجابت دعا در این است که خیر و سلامت دیگران را همیشه در نماز خود با ذکر نام آنها بخوانی و بخواهی. 25. راز استجابت دعا در ایجاد خنده و شادی در اطرافیان خویش است. 26. راز استجابت دعادر بی آزار بودن است، هرگز کسی را نرنجان. 27. راز استجابت دعا، کار کردن در کنار دیگران است، نه در مقابل آنها. همیشه کمی بیش از مزدت کار کن و اولین کار صدقه ای را از مزدت کنار بگذار تا برکت زیادی در پولت پدید آید. نویسنده ی مقاله حسین ربیعی، انتشار با ذکر منبع بلا مانع است. موضوعات مرتبط: رازهای استجابت دعا مقاله حسین ربیعی

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white ارتادخت3465

عضویت: 1395/06/20

تعداد پست: 2202

اگرچه دعاهای زیادی از امامان معصوم (ع) نقل شده است که مورد اجابت واقع شده و سریع الاجابة هستند، که ذکر متن آنها در این جا مقدور نیست و فقط به ذکر اسامی چند مورد که دارای اهمیت خاص هستند اشاره می شود: 1. دعای توسل 2. دعای فرج 3. دعای اسم اعظم 4. دعای مقاتل بن سلیمان از امام سجاد(ع) 5. دعایی تحت عنوان سریع الاجابة: از امام موسی بن جعفر (ع) با این شروع که: «اللهم انی اطعتک فی احب الاشیاء الیک و ....» 6. دعایی از امام صادق (ع) که هر کسی ده بار یا الله بگوید، به او گفته می شود، لبیک، حاجت تو چیست؟ 7. دعایی از امام جعفر صادق (ع) که هر کس یا رب یا الله بگوید به گونه ای که تا نفس او قطع شود، گفته می شود لبیک حاجت تو چیست؟ این دعا ها در کتاب مفاتیح الجنان تحت عنوان دعای سریع الاجابة آمده است. دعا ارتباط نیازمندانه بنده با ذات حق تعالی، برای رفع نیازهای دنیوی و اخروی است. استجابت دعا، مانند هر پدیده دیگری، قوانین آداب و شروطی دارد که با وجود آن آداب و شرایط است که دعا به اجابت می رسد و اگر آن شرایط موجود نباشد، یا مانعی در استجابت آن باشد که ما به آن علم نداریم، اگر چه سریع الاجابة ترین دعا هم باشد، باز ممکن است مورد اجابت واقع نشود. [1] به هر حال چون ذکر متن دعاها در این جا مقدور نیست، فقط به ذکر اسامی چند مورد که دارای اهمیت خاص هستند اشاره می شود: 1. دعای توسل: محمد ابن بابویه دعای توسل را از ائمه (ع) نقل کرده و گفته است که این دعا را در هیچ امری نخواندم، مگر آن که اثر اجابت آن را به زودی یافتم دعای توسل از دعاهای مشهور است که در شب های چهارشنبه خوانده می شود. در این دعا با توسل به چهارده معصوم (ع) و واسطه قرار دادن آنها به درگاه الاهی پس از اتمام دعا، حاجت خود را از خدا در خواست می کنیم. جملات صدر و ذیل آن چنین است: « اللهم انی اسئلک و اتوجه الیک بنبیک نبی الرحمة...» خدایا من از تو می خواهم و روی می آورم به سوی تو، به پیامبرت، پیامبر رحمت... «یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله» ای آبرومند نزد خدا، شفاعت کن برای ما نزد خدا [2] . 2. دعای فرج: کفعمی درکتاب بلدالامین دعایی از حضرت علی (ع) نقل کرده که اگر شخص گرفتار، ترسیده، نگران و غم دیده، آن را بخواند، حق تعالی گشایش در کار او ایجاد نماید، که ابتدا و انتهای این دعا چنین است: «یا عماد من لا عماد له...» : ای پشتیبان کسی که پشتیبان ندارد... «وافعل بی ما انت اهله»: با من چنان کن که تو اهل آنی [3] . و آنگاه پس از دعاء حاجت خود را بطلبد. 3. دعای اسم اعظم: سید علیخان شیرازی درکتاب کلم طیب نقل فرموده: اسم اعظم خدای تعالی آن است که افتتاح او « الله» و اختتام او «هو» است، هر که اسم اعظم خدای تعالی را روزی یازده بار ورد خود قرار بدهد، هرآینه هر امر مهم جزئی و کلی برای او آسان شود و آن اسم اعظم پنج آیه از پنج سوره ی مبارکه ی بقره، آل عمران، نساء، طه و تغابن است، با این ویژگی که حروف آن نقطه ندارد و تغییری در اعراب آنها صورت نمی گیرد: 1. «الله لا إله إلا هو الحی القیوم ... » تا آخر آیة الکرسی، 2. «الله لا اله الا هو ...نزل علیک الکتاب ...» 3. «الله لا إله ان هو لیجمعنکم ...» 4. «الله لا إله ان هو له الاسماء ...» 5. «الله لا إله الا هو و علی إلله...» [4] 4. دعای مقاتل بن سلیمان از امام سجاد (ع): امام سجاد (ع) به مقاتل بن سلیمان، دعایی را تعلیم داده، که مقاتل گوید هر کس این دعا را صد بار بخواند ، دعایش مستجاب خواهد شد. ابتدا و انتهای این دعا چنین است: «الهی کیف ادعوک و انا...:» خدایا چطور بخوانم تو را و حال من منم... «تفرج عنی فرجا عاجلا غیر اجل نفسک و رحمتک یا ارحم الراحمین» گشایش فوری بدون مدت دار، به من عطا کن به فضل و رحمت خودت، ای مهربان ترین مهربانان. [5] 5. دعای سریع الاجابة: کفعمی در بلدالامین دعایی از امام موسی کاظم (ع) نقل کرده و فرموده: عظیم الشأن و سریع الاجابة است که جملات صدر و ذیل آن چنین است: «اللهم انی اطعتک فی احب الاشیاء الیک و هو التوحید»: خدایا من تو را اطاعت کردم در آنچه بیشتر دوست داری و آن یگانه دانستن تواست. «و ارزقنی من حیث احتسب و من حیث لا احتسبه، انک ترزق من تشاء بغیر حساب»، روزی ام ده، از آن جا که گمان می برم و از آن جا که گمان نمی برم؛ زیرا تو روزی دهی هر که را بخواهی بی حساب؛ پس از اتمام دعا حاجت خود را بطلب. [6] 6. دعایی از امام صادق (ع) که هر کسی ده بار یا الله بگوید، به او گفته می شود، لبیک، حاجت تو چیست؟. [7] 7. دعایی از امام جعفر صادق (ع) که هر کس یا رب یا الله بگوید به گونه ای که تا نفس او قطع شود، گفته می شود لبیک حاجت تو چیست؟. [8] همه ی این دعاها را مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان، فصل پنجم آورده است. البته لازم به تذکر است که برای حاجت های خاص، دعاهای خاصی وارد شده است که برای کسب اطلاع از آنها می توانید به کتاب مفاتیح الجنان مراجعه کنید. [1] برای آگاهی بیشتر در باره ی دعا آداب و شرایط آن رجوع کنید به نمایه های : ۱. شرایط حتمی استجابت دعا، سؤال شماره ی ۹۸۳. ۲. نحوه و چگونگی تشخیص مصلحت در دعا، سؤال شماره ی ۷۶۴. [2] مفاتیح الجنان، دعای توسل، ص 225. [3] همان؛ دعای فرج. [4] همان، آیات اسم اعظم، ص 224. [5] همان، دعای مقاتل بن سلیمان، ص 236. [6] مفاتیح الجنان، دعای سریع الاجابة، ص 237 و 754. [7] اصول کافی، کتاب الدعاء، باب: هر کس ده بار یا الله بگوید. [8] همان، باب هر کس یا الله یا رب بگوید تا نفس بند آید.

blank-loading.png?width=80&height=85&crop&bgcolor=white دخی2906

مدیر استارتر

عضویت: 1395/07/12

تعداد پست: 3474

درسته صبا جان

براسلامتی همه ی ادم ها یک صلوات میفرستین؟؟

1718 blank-loading.png?width=728&height=90&crop&bgcolor=white

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون