یاسین
yasin.fileon.ir

موکل سوره ناس

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 18 اسفند 1400 ساعت 12:16

آموزش روش و چگونگی احضار موکل های سوره ناس در دعا سایت

توسط سید تاریخ انتشار پنجشنبه, اسفند ۸, ۱۳۹۸ 0

نام موکل سوره ناس – طریقه احضار موکل سوره ناس

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعا سایت doasite.com نام موکل سوره ناس – طریقه احضار موکل سوره ناس را برای شما عزیزان قرار دادیم . سوره ناس دارای موکل های بسیار قدرتمندی می باشد . برای احضار و دعوت از موکلین سوره ناس دستورالعمل زیر را انجام دهید .

نام موکل سوره ناس – طریقه احضار موکل سوره ناس,آموزش روش احضار موکل سوره ناس,دعای احضار موکل سوره ناس,اسامی موکلین سوره ناس,طریقه دعوت و تسخیر موکل سوره ناس

سوره ناس :

سوره ناس جزو چهارقل محسوب می شود و خداوند در این سوره به پیامبر (ص) دستور می‌دهد در مقابل وسوسه‌گرانِ پنهان به خدا پناه ببرد. در برخی از تفاسیر اهل سنت آمده است این سوره هنگامی نازل شد که مردی یهودی، پیامبر (ص) را سِحر کرد و پیامبر به سبب آن بیمار شد.

پس از آمدن جبرئیل و نزول سوره فلق و ناس، آیات آن بر پیامبر (ص) خوانده شد و او از بستر بیماری برخاست. برخی از عالمان شیعه به این سخن اشکال کرده‌اند و گفته‌اند سحر و جادو بر پیامبر (ص) اثر نمی‌کند.

متن و ترجمه سوره ناس

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خدای بخشاینده مهربان

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ

بگو: به پروردگار مردم پناه می‌برم.

مَلِکِ النَّاسِ

فرمانروای مردم.

إِلَهِ النَّاسِ

خدای مردم.

مِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ

از شر وسوسه وسوسه گر نهانی.

الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ

آن که در دل‌های مردم وسوسه می‌کند.

مِنَ الْجِنَّهِ وَ النَّاسِ

خواه از جنیان باشد یا از آدمیان

سوره ناس ۶ آیه، ۲۰ کلمه و ۷۸ حرف دارد. این سوره به لحاظ حجمی جزو سوره‌های مُفصَّلات (دارای آیات کوتاه) است. سوره ناس جزو چهارقل است؛ چهار سوره‌ای که با کلمه «قُل» آغاز می‌شوند.

فضیلت سوره ناس

فضیل بن یسار می‌گوید: از پیشوای پنجم، امام باقر (علیه السلام) شنیدم که فرمود: پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به بیماری و درد شدیدی گرفتار شد، جبرئیل و میکائیل به محضرش مشرف شدند، جبرئیل بالای سر آن حضرت و میکائیل پایین پاهایش نشست. جبرئیل حضرت را در پناه سوره فلق قرار داده و میکائیل در پناه سوره ناس. (ابی خدیجه – که از محضر پیشوای ششم (علیه السلام) استفاده می‌کرده – می‌گوید: امام صادق (علیه السلام) فرمود: جبرئیل به محضر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) مشرف شد. در حالی که آن حضرت از درد به خود می‌پیچید، جبرئیل حضرت را در پناه سوره‌های فلق، ناس و توحید قرار داد و گفت: بسم الله ارقیک و الله یشفیک من کل داء یوذیک، خذ‌ها فلتهنیک.

این امور بیانگر این است که این دو سوره، از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار هستند.

عبدالله بن حبیب می‌گوید: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به من فرمود: هر یک از سوره‌های توحید، فلق و ناس را در هنگام صبح و عصر سه بار تلاوت کن که تو را از هر چیز دیگری بی نیاز می‌کنند.

عقبه بن عامر نیز می‌گوید: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به من فرمود:‌ای عقبه! آیا تو را آگاه کنم از سه سوره‌ای که در تورات، انجیل و قرآن نازل شده است! گفتم: بلی، فدایت شوم! حضرت سوره‌های بالا را برایم تلاوت کرد و آنگاه فرمود:‌ای عقبه! هرگز این سوره‌ها را فراموش مکن و حتما شب‌ها آن‌ها را تلاوت کن.

باید توجه داشت این که این سوره‌ها در هر سه کتاب آسمانی نازل شده، بیانگر اهمیت و منزلت این سوره هاست.

در روایتی از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) گفته شده که بعد از هر نمازی، سوره‌های معوذتین را تلاوت کن.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاسایت (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)