یاسین
yasin.fileon.ir

ذکر الله الصمد برای ثروت

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 19 مرداد 1400 ساعت 10:16

آثار و برکات و خواص ذکر الصمد برای حاجت و رسیدن به معشوق در دعا سایت

توسط سید آخرین بروزرسانی یکشنبه, خرداد ۱۹, ۱۳۹۸ 0 خواص ذکر الصمد برای رزق و روزی و تسخیر معشوق و رسیدن به حاجت

خواص ذکر الله الصمد برای رزق و ثروت و مهر و محبت و رسیدن به حاجت

در این پست از سایت تعبیر خواب و ذکر و دعاهای قرآنی دعا سایت doasite.com خواص ذکر الله الصمد برای رزق و ثروت و مهر و محبت و رسیدن به حاجت را برای شما عزیزان قرار دادیم . ذکر الصمد دارای خواص و فوائد فراوانی می باشد . ذکر الله الصمد برای حاجت گرفتن بسیار موثر و تاثیرگذار می باشد . در ادامه از دعا سایت همراه ما باشید با فوائد شگفت انگیز ذکر الصمد برای برآورده شدن حاجت …

خواص ذکر الله الصمد برای رزق و ثروت و مهر و محبت و رسیدن به حاجت

خواص ذکر الله الصمد برای رزق و ثروت و مهر و محبت و رسیدن به حاجت,ذکر الصمد,ذکر الصمد برای رزق و روزی,خواص و فضیلت ذکر الصمد,آثار و برکات ذکر الصمد,ذکر الصمد برای حاجت روایی,ذکر الله الصمد برای ثروت,همراه داشتن ذکر الله الصمد,متن کامل ذکر الله الصمد,خواص ذکر الله الصمد چیه,ذکر الله الصمد در روز یکشنبه,ذکر الله صمد برای محبت,الله صمد علوم غریبه

الصمد را به سه معنی می‌توان به حق ‌تعالی نسبت داد:

اول؛ سید مطاع و بزرگ. دوم؛ پناه دهنده از بلیات و آفات. سوم؛ ذاتی که از صفات ممکنات و مخلوقات، مثل جسمیت و جوهریت و احتیاج به مکان و زمان و غیر اینها از خواص اجسام، منزه و مبرا است.

علامه مجلسی(ره) از حضرت باقر(ع) روایت می‌کند که فرمود:

«الصمد» قائم به نفس و غنی از غیر است و بعضی گفته‌اند: الصمد یعنی بالاتر و برتر از این است که تغییر و تبدیل پیدا کند یا آنکه در معرض فساد و فنا واقع شود.» و از حضرت زین‌العابدین(ع) از معنای «الصمد» سؤال کردند، فرمود: «الصمد» کسی است که شریکی برای او نیست و خسته نمی‌کند او را حفظ چیزی غایب و دور نیست از او چیزی.»

و از صادق آل محمد(ص) چنین روایت می‌کنند که فرمود:

«جماعتی از فلسطین آمدند خدمت پدرم و مسائلی را سؤال کردند. آن حضرت جواب داد. پس از معانی الصمد سؤال کردند، پدرم فرمود: الصمد پنج حرف است: الف دلیل بر انیّت و حقیقت او است؛ چنانچه فرموده: شهد الله انه لا اله الا هو؛ (یعنی؛ شهادت می‌دهد خدا به اینکه نیست الهی مگر او) و اشاره به این است که او غایب از حواس است؛ و لام دال بر الهیت او است و اینکه الف و لام در هم ادغام می‌شوند و در کلام ظاهر نمی‌شود و به گوش شنیده نمی‌شوند، بلکه فقط نوشته می‌شوند، دلیل بر این است که الهیت او از جهت لطافت، مخفی است و نمی‌توان آن را با حواس، درک کرد و به زبان نمی‌توان وی را وصف نمود و به گوش نیز نمی‌توان اوصاف او را شنید. زیرا که اله، آن کسی است که خلق متحیرند در حقیقت و کیفیت وجود او و از ادراک او به حس یا به وهم عاجزند، به علت آنکه او مبدع اوهام و خالق حواس است.

و اینکه الف و لام الصمد ظاهر می‌شود در کتابت، دلیل بر این است که ربوبیت حق‌تعالی ظاهر گشته در ایجاد خلق و تعلق دادن ارواح لطیف را به جسدهای کثیف. پس وقتی عبد نظر می‌کند به نفس خود، نمی‌بیند روح خود را چنانچه الف و لام الصمد هم ظاهر نمی‌شود در حواس. اما در کتابت، ظاهر می‌شود آنچه مخفی بوده؛ این است که هر وقت فکر کند عبد در حقیقت باری و کیفیت وجود او، متحیر و سرگردان می‌شود و فکر او احاطه نمی‌کند به چیزی که بتواند وی را تصور نماید؛ زیرا که حق تعالی خالق صور است. اما وقتی نظر کرد به خلق، ثابت می‌شود که او ـ عز و جل ـ خالق آنها و ارتباط دهنده ارواح به اجسام آنها است.

اما صاد الصمد دلیل بر این است که حق تعالی صادق و راستگو است و قول و کلام او صدق است و دعوت نموده بندگان خود را که متابعت کنند طریق راستی را به راستی و وعده نموده آنها را به درستی و راستی به جایگاه صدق (یعنی بهشت)، یا وعده داده آنها را به سبب راستی در گفتار و کردارشان به جایگاه صدق.

اما میم دلیل بر سلطنت او است و اینکه او است پادشاه بر حق و همیشه بوده و همیشه خواهد بود و برطرف نخواهد شد سلطنت و پادشاهی او.

اما دال، دلیل بر دوام ملک و سلطنت او است و اینکه او بالاتر از عالم کون و فساد است (یعنی تغیّر و تبدیل و عدم، در ساحت قدسی او راه ندارد)؛ بلکه او تکوین کننده کائنات است که به تکوین او هرچیزی موجود است.

بعد از آن حضرت باقر(ع) فرمود: اگر از برای علمی که خدای متعال به من عطا نموده، حمله‌ای می‌یافتم(یعنی کسی که بتواند بفهمد و تحمل نماید)، هر آینه منتشر می‌نمودم تمام حقایق توحید و اسلام و ایمان و دین و شرایع را از اسم الصمد.»

خواص مداومت بر اسم الصمد

می‌گویند هر که بر اسم الصمد مداومت کند، آثار تجلی صمدانی ظاهر شده و وی را از مرض جوع و گرسنگی خلاص کند. عدد مکتوبه‌اش (برای تکرار) ۱۳۴ است.

اگر این ذکر را به آب بخوانی بایستد (اگر با دل صاف بخوانی این ذکر از هفت عرش گذشته به آرزوی خود میرسی)

علمای قدیم خواص این ذکر را خیلی تاکید کردند

اگر خواهی عشق یا شوهر خود را مطیع کنی بطوری که بیقرار و دیوانه شما شود

اگر ترک کرده برای بازگشت او بخوانید قطعا حاضر میشود

هر کسی این ذکر را بنویسد و نزد خود بگذارد (هیب محبوب شدن و مال ثروت عظیمی پیدا میکند)

**************************************************

بازنشر : سایت دعاسایت (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)