یاسین
yasin.fileon.ir

قسم دادن حضرت زینب

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 02 فروردین 1401 ساعت 18:46

حجت‌الاسلام و ‌المسلمین جعفریان در گفت‌وگو با برنا؛

یک عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه‌ علمیه‌ قم گفت: در روایات آمده که اگر می‌خواهید دعایتان مستجاب شود، خداوند را به حضرت زینب (س) قسم دهید.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی‌اکبر جعفریان، استاد دانشگاه و عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه‌ علمیه‌ قم در گفت‌وگو با خبرنگار اندیشه برنا اظهار کرد: حضرت زینب(س) امروز نیز به عنوان یک الگوی مناسب برای زنان و دختران است. ایشان با وجود محدودیت‌هایی كه در آن زمان برای بانوان وجود داشت توانستند در مقابل ستمگران ایستادگی كند و پیام عاشورا و كربلا را به گوش همگان برساند.
 
این استاد دانشگاه صبر و مقاومت را بارزترین مشخصه حضرت زینب عنوان کرد و افزود: با تمام مشكلاتی كه بر سر راه حضرت زینب بود، هرگز از پای ننشستند و تحمل خود را در مقابل سختی‌ها از دست ندادند.
 
حجت الاسلام جعفریان ادامه داد: حضرت زینب(س) دارای شخصیت محبوب، الهی و دینی است و در روایات آمده که اگر می‌خواهید دعایتان مستجاب شود، خداوند را به حضرت زینب (س) قسم دهید.

این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه‌ علمیه‌ قم حضرت زینب(س) را یکی از قهرمانان بدون شک کربلا عنوان کرد و گفت: چون حضرت توانست حادثه كربلا و وقایع آن را برای سایرین بازگو كنند تا همگی از این بانوی بزرگ اسلام درس بگیرند.


 
وی در پایان سخنان خود به لقب حضرت زینب یعنی "عقیله‌‌العرب" اشاره و خاطرنشان کرد: چون حضرت زینب دارای ابعاد شخصیتی متعدد و والایی بودند، از عقل و خردمندی بسیار بالایی نیز برخوردار بودند و به این لقب معروف شدند.